رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: با استقرار نظام نوین مالی، حافظه تاریخی وزارت بهداشت را حذف و حافظه ای کارآمد را جایگزین کردیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مهندس مسعود ابوالحلاج در اولین جشنواره نظام نوین مالی بخش سلامت کشور ضمن بیان این مطلب گفت: حافظه تاریخی وزارت بهداشت خیلی از کارها را به موقع به یاد نمی آورد، درست گزارش نمی داد، درست هزینه نمی کرد و امور مالی آن مختل بود ولی با استقرار حسابداری تعهدی و نظام نوین مالی این مشکلات به صفر نزدیک شد.
 
وی افزود: امروز تحت لوای این نظام یک داشبورد اطلاعاتی فراهم شده که اطلاعات حسابداری تعهدی در این داشبورد جای گرفته و مورد استفاده همه است.
 
وی با بیان اینکه تنها روسای دانشگاه ها می توانند برای دیگران دسترسی به این نظام را تعریف کنند، گفت: روسا تمام وضعیت مالی دانشگاه اعم از موجودی، اعتبارات، هزینه ها، عملکرد و سایر موارد را می بینند و بر اساس این نظام می توانند وضعیت فعلی و آینده خود را تحلیل کنند.
 
به گفته ابوالحلاج افزودن شاخص های سلامت در کنار شاخص های مالی به این داشبورد اقدام بعدی مرکز بودجه و پایش عمللکرد وزارت بهداشت خواهد بود./عط
برچسب ها: شاخص ، مالی ، نظام ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار