پس از اعلام رسانه های غربی مبنی بر تصمیم آمریکا برای اعزام جاسوسان و هواپیماهای بدون سرنشین خود به لیبی، امروز یکی از افسران نیروی هوایی این کشور از حضور 20 فروند از این هواپیماها در آسمان لیبی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک فرمانده نظامی در نیروی هوایی لیبی فاش کرد حدود بیست هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی این کشور گشت زنی می کنند.
 این فرمانده نظامی لیبیایی در گفتگو با روزنامه قورینا تاکید کرد گشت زنی این هواپیماها در مناطق مختلف لیبی به طور مستمر و بیست و چهار ساعته انجام می شود. 
وی افزود: آمریکا از لیبی خواسته است برای تحمیل ماموریت این هواپیماهای بدون سرنشین، پروازهای داخلی هواپیماهای مسافربری را متوقف کند. گشت زنی این هواپیماها بیشتر در شهر بنغازی است و آنها از همه چیز در این شهر حتی افرادی که در خیابان تردد می کنند، تصویربرداری می کنند. 
این مقام نظامی لیبیایی که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد: آمریکا مزدورانی برای جمع آوری اطلاعات در لیبی دارد که فعالیت آنها با تصویربرداری این هواپیماهای بدون سرنشین هماهنگ است. پرواز این هواپیماها و حضور مزدوران آمریکایی با لباس غیرنظامی نقض حاکمیت لیبی است. 
وی از کنگره ملی لیبی خواست پرواز این هواپیماها را متوقف کند و بر لزوم احترام به حاکمیت این کشور تاکید نماید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار