رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور وزير اقتصاد در مجلس و پاسخگويي وي به خانه ملت بخشي از پروسه دموكراسي است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس در جلسه علني امروز (چهارشنبه) بهارستان در اخطاري خطاب به علي لاريجاني گفت: شما گفتيد كه چون آقاي حسيني وزير اقتصاد، عضو مجمع بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار است پس بايد پاسخگو باشد، كسي هم در مورد اينكه آقاي نادران حرف درستي را در سوال خود مي‌زند شكي ندارد اما اينكه اين بحث را مطرح كنيم مثل اين است كه مي‌توانستيم وزراي صنعت و اطلاعات را هم به مجلس دعوت كنيم.

وي افزود: اينكه در دولت حرفي زده و ما به واسطه آن فرد ديگري را به مجلس دعوت كنيم موضوعي است كه بايد بر اساس قانون به آن عمل شود. ضمن اينكه اگر قبول داريد اين رويه بايد اصلاح شود دو راه بيشتر نيست؛ يا تمام وظايف حوزه قوه مجريه را در حدود وزرايي بگنجانيم كه به قانونگذار پاسخ باشند و يا اينكه آنهايي كه در قوه مجريه حرف‌هايي مي‌زنند را هم به نحوي پاسخگو كنيم و معاون رئيس‌جمهور هم به مجلس پاسخگو باشد.

تاجگردون ادامه داد: وزير اقتصاد كه تقريبا هر روز به مجلس رفت و آمد مي‌كند. اما خوب است كه به خاطر رعايت اصل قانون اساسي، اصل موضوع را اصلاح كنيم.

لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به اخطار تاجگردون گفت: از لحاظ قانون اساسی معلوم نیست که بتوانید اصل موضوع را درست کنید، چرا که تصویر شورای نگهبان چیز دیگری است.

وی افزود: اینکه وزیر اقتصاد مسئول کلیت اقتصاد کشور است و یک بعد آن هم مسائل ارزی است تردیدی وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: وزیر اقتصاد هم در بانک مرکزی و هم در سایر بانک‌ها نقش دارد، هر چند که رئیس بانک مرکزی را وزیر نصب نمی‌کند ولی به عنوان یک فرد تاثیرگذار محسوب می‌شود.

لاریجانی گفت: نفس مسئولیت وزیر اقتصاد مهم است و اینکه به مجلس می‌آیند هم بخشی از پروسه دموکراسی است، البته وزیر لطف می‌کند و به مجلس می‌آید و خانه ملت خانه خودشان هم است.

وی اضافه کرد: حضور وزراء در مجلس بخشی از پروسه دموکراسی است و البته وزیر اقتصاد سخنگوی اقتصادی دولت هم هست.
انتهاي پيام/س2



برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار