دستجردی گفت: تلاش ها و خون های ریخته شده در دوران 8 سال دفاع مقدس منجر به این شده که ما در حال حاضر یکی از بزرگترین قدرت های منطقه و جهان باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در آمفی تئاتر ساختمان مرکزي دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود، افزود: در طول تاریخ چند هزار ساله کشورمان هر زمانی که جنگی رخ می داده یک تکه از این سرزمین جدا می شده ولی تنها جنگی که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک از کشور را جدا کند جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود که این افتخار به دلیل شهادت، رشادت و فرماندهی امام خمینی (ره) بوده است.
 
وی گفت: ما شاهد این هستیم که در تمامی این مراحل و وضعیت های حساس به خصوص به رغم تحریم های امروزی همچنان روح ایثار، حماسه و فداکاری در کشور حاکم است که همین امر می تواند ما را از این اوضاع نجات دهد.
 
وی با اشاره به این که مردان شیران روز و زاهدان شب حماسه دفاع مقدس رقم زدند، عنوان کرد: بازماندگان جنگ هشت سال دفاع مقدس گنجینه های این کشور از آن دوران هستند که ما باید این گنجینه ها را پاس بداریم و از نعمت وجودشان بهره مند شویم.
 
دستجردی اظهار داشت: امروز کشور در مکان والایی ایستاده است اين در حاليست كه تمام تلاش ها و خون های ریخته در تمامی این دوران منجر به این شده که یکی از بزرگترین قدرت های منطقه و جهان باشیم ما کشوری هستیم که مردم آن الهام بخش سایر آزادی خواهان جهان هستند و این به برکت دفاع مقدس است.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: الحمدالله ما امروز در مسیر روشنی به خصوص در حوزه سلامت حرکت می کنیم که نه تنها می توانیم در کشور خودمان صاحب حرکت و تحولات باشیم بلکه این حرکات و تحولات نیز در کشورهای همسایه تاثیر گذار بوده و ما توانسته ایم کمک و یار آن ها باشیم.
 
دستجردی اظهار داشت: ما بحران های بزرگی در کشور داشته ایم در زلزله اخیر ارس باران کمک و امداد نیروهای دانشگاهی، پزشکان، پرستاران و پرسنل بهداشتی حماسه دیگری را در ارسباران آفریدند.
 ما در تمامی صحنه ها شاهد هستیم که خدمت گذاران حوزه سلامت در تلاش برای ارائه خدمت به مردم هستند در واقع این خدمت گذاری تنها مربوط به بلایا و حوادث نبوده بلکه ما در هشت سال دفاع مقدس حضور پزشکان  و پرستاران را به صورت داوطلبانه داشتیم که نه تنها در مراکز درمانی پذیرای مجروحین جنگ بودند بلکه گروهی از آن ها هم جان خود را نثار حفظ این خاک کردند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.