افزایش تراكم و تغییر كاربری واحدهای مسكونی ویلایی به آپارتمانی بدون تغییر در زیرساخت ها نادرست بوده و مشكلات و عواقب جبران ناپذیری را درپی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: مناطقی كه طرح تفصیلی آنها بدون تغییر مانده و ساختار آنها تغییر می كند در زمینه مسائلی چون آب و فاضلاب دچار مشكلاتی خواهند شد.

پور نصرت با اشاره به حضور كمرنگ شركت های خدمات رسان در تصمیم گیری های زیربنایی شهری افزود:مدیریت جامع شهری در ساخت و سازهای جدید بدون پیش بینی اعتباراتی برای شركتهای خدمات رسان جهت تغییر شبكه های خدماتی مطابق با نیاز، آینده طرحها را با مشكل روبه رو می سازد.

پورنصرت با اشاره به تبدیل واحدهای مسكونی ویلایی به آپارتمانی دربرخی مناطق شهری، تصریح كرد: تامین فشار آب لازم برای این مناطق از دیگر مشكلات آنان است كه معمولاً این امر سنجیده نمی شود و صرفا با افزایش فشار در شبكه های آبرسانی جبران افزایش مصرف این ماده حیاتی صورت می گیرد.

وی به مشكلات افزایش فشار در شبكه های آبرسانی مناطق تغییر كاربری داده شده اشاره كرد و یادآورشد: تركیدگی لوله و استهلاك دستگاههای افزایش فشار آب كه در طولانی مدت پاسخگوی نیاز ساكنین این واحدهای مسكونی نخواهد بود از جمله مشكلات این بخش می باشد.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب استان زنجان به نصب دستگاههای پمپاژ داخلی در ساختمان های بالای چهار طبقه اشاره و خاطرنشان کرد: نصب این دستگاهها هزینه اندكی داشته و برای ذخیره و افزایش فشار آب در ساختمان های بلند مورد بهره برداری قرار می گیرد./س
برچسب ها: مشکلات ، تراکم ، زیر ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.