در پی اقدام دوباره مجله فرانسوی در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز، دولت فرانسه 20 سفارتخانه و مرکز فرهنگی خود را در نقاط مختلف دنیا به مدت 2 روز بست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم،  اقدام مجله فرانسوی "چارلی ابدو" در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز، نگرانی مسئولان این کشور را به دلیل احتمال واکنش شدید مسلمانان داخل و خارج از فرانسه برانگیخت.

ساختمان این مجله از دیروز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

در همین راستا دولت فرانسه اعلام کرد، همه سفارتخانه ها و مدارس و مراکز فرهنگی فرانسوی در 20 کشور عربی و اسلامی پنج شنبه بسته خواهد شد و این تعطیلی حداقل تا جمعه ادامه خواهد یافت.

دولت فرانسه مدعی شده است انتشار این کاریکاتورهای توهین آمیز در چارچوب آزادی بیان صورت گرفته است؛ این درحالی است که در فرانسه حتی تشکیک در موضوع "هولوکاست" و یا زیر سئوال بردن ادعاهای مطرح شده درباره آن، و انتقاد از رژیم صهیونیستی، جرم به شمار می آید و افراد تشکیک کننده در این موضوع به اتهام "دشمنی با یهودیان" با مجازاتهای سنگینی مواجه می شوند.

وزارت کشور فرانسه همچنین هرگونه تظاهرات برای اعتراض به توهین به پیامبر اسلام (ص) در یک فیلم آمریکایی را ممنوع اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار