در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران اعلام شد: هنر در نظام اسلامی پشتوانه‌ای تکلیف‌مدار دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران پیام سید محمد حسینی به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران توسط اصغر امیرنیا مشاور عالی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد.

وی در این پیام آورده است: آن دسته از نمایش‌ها که به زیبایی می‌پردازد به حریم هنرمندی ورود می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هیچ شیئی اصالت ندارد مگر به حقیقت هستی، پیوستی یابد و به ارادت سر به ساحت کمال مطلق بساید، هنر در این نظام مقدس از پشتوانه تکلیف، نشان‌ها دارد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر حکیم و فرزانه‌مان این پدیده را چنین تعبیر فرمودند که تئاتر در جمهوری اسلامی، اصالت والای خود را در میان دردها و بازگویی قصه‌ مظلومیت بشر دربند، می‌یابد و اگر آنگاه هنرمند به دروازه‌هایی چنین مبارک دوخته شود، کلید آن را به یمن قداست چشم‌ها در معرض دید او قرار خواهند داد.

حسینی تصریح کرد: کاروانی به راه می‌افتد که اگر مبدا آن به التیام زخم زلزله در آذربایجان شرقی است، مقصدش اعتلای تئاتر استانی است که این کاروان در 31 استان رحل اقامت می‌ کند./س

برچسب ها: پبام ، جشنواره ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.