رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه هرگونه راه‌حلی برای بحران سوریه بدون موافقت دولت این کشور محکوم به شکست است، گفت: بی‌تردید ملت سوریه برنده نهایی بحران کنونی بوده و این شرایط سخت و دشوار را سرافرازانه پشت سرخواهند نهاد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علاء‌الدین بروجردی رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در ديدار با روسای کمیسیون‌های امور خارجی و امنیت ملی مجلس سوریه که در راس هیات بلندپایه پارلمانی به تهران سفر کرده‌اند، با بیان اینکه بی‌تردید ملت سوریه برنده نهایی بحران کنونی بوده و این شرایط سخت و دشوار را سرافرازانه پشت سرخواهند نهاد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم و حاکمیت ملی سوریه به عنوان محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی جدی است و همچنان در کنار ملت این کشور خواهد ایستاد.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه راه‌حلی برای بحران سوریه بدون موافقت دولت این کشور محکوم به شکست است.

 بروجردی همچنين با بيان اینکه ملت ایران با دقت و حساسیت تحولات سوریه و مقاومت شجاعانه ملت آن کشور را پیگیری می‌کند، افزود: ایستادگی ملت سوریه الگویی برای مقاومت ملت‌های مستقل در برابر قدرت‌های جهانی خواهد بود.

نماينده بروجرد در مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در حمایت از سوریه در مقابل توطئه‌های دشمنانش پشتیبانی می‌کند.

در ادامه این دیدار "محمد صبحی ابوالشامات" رئیس کمیسیون امنیت ملی و "فادیا دیب" رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در طی بحران بیست‌ماهه گذشته این کشور، تاکید کردند: مناسبات راهبردی ایران و سوریه محور اصلی خط مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.

ابوالشامات با یادآوری همکاری نزدیک دو کشور در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، افزود: علت تمامی توطئه‌های کنونی علیه ملت سوریه استقامت و پایداری این کشور در برابر اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

در ادامه فادیا دیب رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سوریه، افزود: تروریست‌ها در سوریه با حمایت‌های گسترده کشورهای خارجی امنیت و آرامش مردم سوریه را به خطر انداخته‌اند.

در این دیدار همچنین تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه دوستی پارلماتی جمهوری اسلامی ایران و سوریه ازطرف ایران و تعدادی از اعضای هیات سوری نقطه‌نظرات خود را پیرامون راه‌های گسترش روابط برادرانه دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی و تحولات سوریه تشریح کردند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، سوریه ، بروجردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار