از هر 10 مراجعه کننده به جراحان فک و صورت 70 درصد دچار سرطان دهان هستند

از هر 10 بیمار مراجعه کننده به جراحان فک وصورت حدود 70 درصد دچار سرطان دهانی هستند که به دلیل مراجعه نكردن به موقع دچار سرگردانی شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر عباس خدایاری رئیس یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت:  یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت و سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس 26 تا 28 مهر ماه در هتل المپیك برگزار می شود و محور اصلی این دو رویداد علمی تاکید بر علل موفقیت ها در درمان و یا برخی از شکست ها در درمان است.
 رشته دهان و فک و صورت شاید تنها جایی از بدن است که در معرض دید افراد است و صورت عضوی از بدن است که  بیانگر حالات درونی ما است و این قسمت از بدن به لحاظ اعمالی که انجام می دهد به خاطر تنوع بافتی  و ساختار فیزیولوژیکی با دیگر قسمت های بدن فرق دارد.
 وی گفت: رشته جراحی دهان و فک و صورت یک رشته جوانی در کشور ما است که 40 سال است به طور تخصصی و علمی آموزشي به آن پرداخته می شود و 240 نفر در اقصی نقاط کشور از آن فارغ التحصیل شده اند بنيان گذار این رشته آلمانی ها بودند و با ورود صنعت و تکنولوژی به علم،‌ آمریکایی ها هم در این زمینه توفیقات زیادی کسب کردند البته ما هم در کشورمان در این رشته حرف برای گفتن داریم و یکی از اهداف این دو همایش برداشتن دیوار از بین انجمن های مختلف علمی است که بتوانند در این همایش همکاری داشته باشند.
 خدایاری تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات این است که مردم هیچ اطلاعی از سرطاني كه در ناحیه دهان و صورت ايجاد مي شود ندارند و حتی پس از بیمار شدن ساعتها سرگردان می شوند زیرا یک ضایعه سرطانی که در دهان ایجاد می شود می تواند تنفس و تغذیه را هم دچار اختلال کند و از هر 10 بیمار که به مطب مراجعه می کنند 70 درصد آنها بیماران سرگردانی هستند که نمی دانند برای سرطان در ناحیه دهان به کجا مراجعه کنند پس لازم است اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت گیرد.
 وی با اشاره به علائم بوی بد دهان،‌خون ریزی،‌ درد،‌ اختلال در کار تغذیه و یا آفت هایی که به زودی حتی بعد از چند هفته هم خوب نمی شود از علائم این بیماری است.
وی افزود: معاینه 6 ماه یکبار و گرفتن یک رادیو گرافی کمک زیاد،‌ به پیشگیری از بیماری و سرطان  دهانی می کند
 
تبلیغات در ایمپلنت با واقعیت منطبق نیست
 
 دکتر بهلولی دبیر علمی همایش در ادامه افزود:  موفقیت در ایمپلنت بیش از 97 درصد است البته اگر اصول اولیه  و علمی آن درست صورت گیرد اما متاسفانه در مجلات دیده می شود که تبلیغات در زمینه ایمپلنت اغراق آمیز است و با واقعیت ها منطبق نیست.
 وی گفت: یکی از فعالیت های که انجمن جراحان دهان و فک و صورت انجام می دهد این است که ذهن مردم را به واقعیت نزدیک می کند حتی گاهی در تبلیغات دیده می شود که ایمپلنت بدون درد و جراحی است درحالی که ایمپلنت گذاشتن نوعی جراحی است و حتی بدون بی حسی صورت می گیرد./عط
برچسب ها: دهان ، ایمپلنت ، ساختار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار