برنامه تلویزیونی نود دوشنبه شب سوم مهرماه 1391 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران برنامه تلویزیونی نود دوشنبه شب سوم مهرماه 1391 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.
سوال مسابقه نظرسنجی پیامکی برنامه در مورد جایگاه پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ برتر در پایان فصل بود.


آیتم ابتدایی برنامه در مورد بازی تیم سپاهان در مقابل الاهلی عربستان در جام باشگاه های آسیا بود.


مسعود مرادی پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان کارشناس داوری برنامه این هفته بود.


پس از پخش چند بازی لیگ برتر و بازی استقلال و فجرشهید سپاسی گزارشی از اعتراض هواداران به نتیجه بازی استقلال و فجر پخش شد که در آن طرفداران استقلال خواستار حضور مجیدی در تیمشان بودند.


پخش یک دیدار قدیمی و جنجالی از دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان بخش دیگری از برنامه نود بود.


در این بازی سپاهانی ها معتقد بودند گل تساوی پرسپولیس توسط پیروانی با دست زده شده است.


حاشیه های بازی مس کرمان و ذوب آهن اصفهان و باز هم اعتراض هواداران مس به این تیم از دیگر بخش های برنامه نود بود.


گزارشی دیگری پخش شد که در آن هواداران داماش خواستار بازگشت امید هرندی به تیم بودند آنها اعتقاد داشتند که درخشان نمی تواند به این تیم کمک کند و عابدینی مدیرعامل این تیم به خواسته هواداران توجهی نمی کند.


در قسمت اول آیتم از نود تا نود مصاحبه ای از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال پخش شد کفاشیان  در مورد درخواست هایی که برخی افراد سود جو از فدراسیون فوتبال دارند، گفت: افرادی هستند که فدراسیون فوتبال را با کمیته امداد اشتباه می گیرند و فکر می کنند که در اینجا پول فراوان وجود دارد در حالیکه اینگونه نیست و ما اگر درخواستی داشته باشیم آن را به صورت رسمی و مکتوب اعلام می کنیم.


همچنین در این آیتم مصاحبه ای از قلعه نویی پخش شد که وی در آن از مسئولین تراکتورسازی تبریز به خاطر ورود به منزلش در تبریز انتقاد کرد.

بهادرعبدی بازیکن تیم فوتبال راه آهن میهمان ویژه برنامه نود بود؛ وی در صحبتهای خود گفت: خوشحال شدم کسانی که باعث شدند من از پرسپولیس جدا شوم به سزای عملشان رسیدند.


وی در ادامه گفت:  با اینکه از این موضوع بسیار ناراحت شدم و مرا از تیم محبوبم کنار گذاشتند اما هم اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارم و از شرایطی که اکنون در راه آهن دارم بسیار راضی هستم.


در قسمت دوم آیتم از نود تا نود مصاحبه ای جالب از فتح اله زاده و مرضیه برومند کارگردان برنامه های عروسکی کودک و نوجوان پخش شد؛
فتح اله زاده اعلام کرد قصد دارد با کمک برومند فیلمی عروسکی به نام کلاه آبی تولید کند تا به وسیله آن رکورد کلاه قرمزی را بشکند.


همچنین مهدی تاج عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از خاطرات دفاع مقدس گفت و اعلام کرد در دوران جنگ تحمیلی با فرماندهان شهید نظیر شهید خرازی و شهید احمدرضا تاج مسابقات فوتبال گل کوچک بازی می کردیم و این شهدا علاقه زیادی به بازی فوتبال داشتند.


در حاشیه های قبل از بازی سپاهان و پرسپولیس گزارشی در مورد روند آماده سازی ورزشگاه نقش جهان پخش شد و پس از آن نیز گزارشی در مورد مشکلات همیشگی بلیط فروشی ورزشگاه نقش جهان به روی آنتن رفت.



پس از پخش بازی سپاهان و پرسپولیس گزارشی از وضعیت رختکن تیم پرسپولیس پس از بازی و حالات غیر طبیعی بازیکنان پخش شد.


مهدوی کیا ، نوروزی ، نوری و برخی دیگر از بازیکنان پرسپولیس اعلام کردند نمی دانیم که در نیمه دوم چرا اینگونه شدیم حتی در جریان بازی هیچ چیز متوجه نمی شدیم و نیمه دوم بازی را به یاد نمی آوریم.


مهدی مهدوی کیا، کاپیتان پرسپولیس درارتباطی تلفنی راجع به  وضعیت به وجود آمده برای بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم بازی با سپاهان، گفت : از هوادران به خاطر این نتایج عذرخواهی می کنم، ما به دنبال بهانه جویی نیستیم و بارها در دوران فوتبالم بازی را واگذار کردم اما هیچگاه بهانه ای نیاوردم؛ اما در این بازی واقعا حالات بازیکنان ما غیر عادی بود، من تا کنون چنین چیزی را تجربه نکرده ام، آزمایش خون دادم و اگر فردا جواب این آزمایش منفی باشد من به قضیه شک می کنم.


مهدوی کیا در ادامه گفت: به نظر من باید این موضوع پیگیری شود تا علت آن مشخص گردد، چون ممکن است در بازی های بعدی اتفاقات تلخ تری به وقوع بپیوندد.


وی تصریح کرد: چون در جریان بازی تمامی علائم پزشکی نرمال بوده باید به قضیه بیشتر شک کرد؛ من از برخی افراد دلگیرم که نمی دانند چه اتفاقی افتاده و خیلی زود قضاوت می کنند.


مهدوی کیا در مورد اخراج کریمی از تمرینات پرسپولیس نیز گفت: یک مشکلاتی از هفته پیش اتفاق افتاده بود که این موضوع در فوتبال طبیعی است و امیدوارم این موضوع در جلسه فردا حل شود.

کاپیتان پرسپولیس راجع به نتایج این تیم در هفته ای اخیر گفت: تیم ما تا کنون نتایج خوبی نگرفته و تنها کسانی که می توانند به ما کمک کنند خودمان و هوادران واقعی ما هستند؛ این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و برای تیم های بزرگ فوتبال نیز پیش می آید اما باید با کمک هوادران این موضوع خاتمه یابد.

مهدوی کیا درمورد اینکه گفته می شود برخی بازیکنان در رختکن تیم پرسپولیس به بقیه ناسزا می گویند نیز گفت: هیچ بازیکنی به دیگری ناسزا نگفته و اگر مساله ای بوده از سر دلسوزی است، برخی افراد کمی تند تر از بقیه صحبت می کنند و نباید با دامن زدن به این مسائل جو تیم را به هم ریخت.

وی در پایان اذعان کرد: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و مطمئن باشید تیم ما راه خود را پیدا می کند و جزو تیم های بالا نشین جدول خواهیم بود.

در ارتباط تلفنی دیگری امید ابراهیمی بازیکن سپاهان در مورد وضعیت غیر عادی بازیکان پرسپولیس در نیمه دوم بازی مقابل سپاهان، گفت : بارها یکی از بازیکنان پرسپولیس از من پرسید که بازی چند چند است اما من فکر می کردم که او با من شوخی میکند حتی به جواد کاظمیان گفتم که این بازیکن را تعویض کنند چون حالش خوب نیست!


محسن بنگر مدافع پرسپولیس نیز در این ارتباط گفت: شاید جادوگران ما را جادو کرده اند یا آب مسموم خورده ایم به نظر من حرکات بازیکنان در جریان بازی طبیعی نبود و پوارو را باید بیاوریم تا این موضوع را کشف کند که برای بازیکنان ما چه اتفاقی افتاده است.


رشادی پزشک تیم سپاهان در مورد وضعیت پیش آمده برای بازیکنان پرسپولیس در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: هرگز نگفتم این موضوع جوسازی پرسپولیسی ها بوده ، من گفتم برخی بازیکنان پرسپولیس نظیر محمد نوری دچار افت قند خون شدند و مسمومیتی در کار نبوده است.


در ارتباط تلفنی دیگری چشمه سری پزشک تیم پرسپولیس اعلام کرد :  ما علائم مسمومیت در بازیکنان ندیدیم اما آزمایشات خود را انجام می دهیم تا دلیل این موضوع را پیدا کنیم ، حتی با برخی دیگر از پزشکان که صحبت کردم آنها نیز دلیل این موضوع را نمی دانستند و تنها باید با انجام آزمایش دلیل این موضوع نادر مشخص شود.


وی ادامه داد: فرضیات متفاوتی می توانست اعلام شود نظیر آلودگی هوای اصفهان در آن روز و ما باید برای بررسی موضوع تمام فرضیات را در نظر بگیریم.

دکتر شاهین شادنیا متخصص سم شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت : این علائمی که بیان شد و من دیدم می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد مثل بحث مسمومیت اما می توان دلایل دیگری را در ذهن متصور نمود.


وی در ادامه گفت: چون در طیف زیادی از افراد علائم مشابه وجود داشته می توان بحث مسمومیت را در نظر گرفت اما تنها با آزمایشات مختلف می توان به نتیجه رسید که چرا این موضوع اتفاق افتاده است.


نادر فریادشیران مربی پیشین تیم ملی نیز در ارتباط با حالات غیر عادی بازیکنان پرسپولیس گفت: قبل از بازی با قطر در مقدماتی جام جهانی 98 در هنگام خوردن غذا به مایلی کهن گفتم نکند در غذای ما چیزی ریخته باشند تا ما در زمین نتوانیم مقابل آنها به خوبی قرار بگیریم پس از آن بازیکنان ما در هنگام بازی و در زمین مسابقه حالت غیرعادی داشتند.


فریاد شیران در پایان گفت: احتمال من این است که در غذای آنها قرص یا مواد شیمیایی ریخته باشند و شاید موضوع مشابهی که برای تیم ملی در قطر اتفاق افتاد برای بازیکنان پرسپولیس نیز پیش آمده باشد.


سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس نفر بعدی بود که در ارتباطی تلفنی با برنامه درباره وضعیت به وجود آمده برای بازیکنان پرسپولیس در جریان بازی با سپاهان صحبت کرد : نمی دانم چه اتفاقی افتاده ولی می دانم که موضوعی در جریان بوده، من تنها از آب معدنی کنار زمین خوردم اما برای من واکنش پزشک و مسئولین سپاهان عجیب بود و این اولین بار نبوده که در اصفهان این اتفاق رخ داده و قبل از این هم سامی الجابر در بازی سپاهان و الهلال به این موضوع اشاره داشته است.


شیرینی در ارتباط با بحث آلودگی هوای اصفهان در آن روز نیز گفت: امکان ندارد بازیکنی مثل مهدوی کیا حرف بی ربطی بزند ، ما از کوهستان و روستا به اصفهان نرفتیم ما از تهران به اصفهان رفتیم که از نظر آلودگی هیچ کجا به تهران نمی رسد. اگر این اتفاق باعث از بین رفتن یا مصدومیت شدید یک بازیکن می شد چه کسی می خواست جواب خانواده های آنها را بدهد؟

رحیمی مدیرعامل سپاهان در همین ارتباط میهمان تلفنی بعدی برنامه نود بود : همه باید به پزشکان و نظر آنها احترام بگذاریم ؛ من در این مورد صحبتی نمی کنم و متاسفم برای بنگر که بحث جادوگر را مطرح کرده ، شاید بردهای قبلی پرسپولیس نیز به وسیله جادوگر رقم خورده است!

وی ادامه داد: دلیل خنده های مهدوی کیا در رختکن پرسپولیس بعد از بازی چه بود؟ ما در این مورد قضاوت نمی کنیم و قضاوت را به پزشکان متخصص واگذار می کنیم. مکتب ما و پرسپولیس شاهین است و من خودم پرسپولیس را دوست دارم ، استقلال و پرسپولیس تیم های بزرگی هستند و سرمایه های فوتبال این مملکت هستند.

محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس نیز در ارتباط با مساله به وجود آمده روی خط ارتباطی برنامه نود آمد و گفت: این که اتفاقی افتاده است صد در صد قطعی است ، اما نمی توان تقصیر را به گردن سپاهانی ها انداخت بحث جادوگر را قبول ندارم اما مساله ای ماوراالطبیعی به وجود آمده است؟

(در ادامه گفتگوی تلفنی مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان در برنامه بسیار جالب توجه بود.)
شرح کامل گفتگوی تلفنی رویانیان و رحیمی در برنامه نود:

رحیمی : اگر می شود هفته آینده در استادیوم آزادی بازی دیگری را برگزار کنیم؟

رویانیان : در اصفهان بازی می کنیم.

رویانیان : مساله به وجود آمده را باید کارشناس و کسی که به وی مربوط می شود تشخیص دهد، البته من نمی توانم به خودم بقبولانم که این اتفاق از طریق سپاهان به وجود آمده باشد.


رویانیان: ما در نیمه اول خوب بازی کردیم و سپاهان در لاک دفاعی فرو رفته بود، در مورد اتفاقی هم که به وجود آمده اصراری به پیگیری ندارم.

رحیمی : اما من اصرار به پیگیری دارم.

رویانیان : آقای رحیمی آیا اتفاقی افتاده است؟

رحیمی : باید پزشک در این مورد تشخیص دهد.

رویانیان : بپذیرید که اتفاقی افتاده است.

رحیمی : یک بازیکن اگر بیشتر از توانش تمرین کرده باشد دچار مشکل می شود.

رحیمی : اگر بازیکنی قبل از بازی کیک خورده باشد این کیک زود جذب بدنش می شود.

رویانیان : این چه کیکی است که بازیکنی مثل نوری اسم علی عسگری را از یاد می برد؟

رحیمی : من کاری به این موضوع ندارم و اگر خیلی هنر داشته باشم تیم خودم را جمع می کنم ، خوشحالم که توانستم فضایی را درست کنم که تمامی ارکان باشگاه در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

رویانیان : قدرتی مثل فولاد مبارکه از شما پشتیبانی می کند.

رحیمی : بودجه ما یک سوم پرسپولیس است ، بانک مرکزی هم پول زیادی در اختیار دارد اما دلیل نمی شود که همه را در اختیاریک سازمان یا نهادی که تحت پوشش است قرار دهد.

رویانیان : بیایید با هم رو در رو در این مورد مدرک رو کنیم.

رحیمی : اگر باشگاه ها خصوصی شود می توانیم هر چقدر خواستیم به بازیکنان پول دهیم. بودجه ما برای سال 92 دوازده میلیارد است برای تمام تیم های ورزشی مان.

رویانیان : بودجه ما شش میلیارد تومان است و مجلس برای ما و استقلال شش میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.

رحیمی : اگر مجلس به شما شش میلیارد داده است باید به ما هم بدهد.

رویانیان : شما تیمتان خصوصی و تیم ما صد در صد دولتی است.

رویانیان پس از این گفتگوی دو طرفه با رحیمی در مورد حضور گل محمدی در پرسپولیس گفت: در تمرین گل محمدی را معرفی کردیم ، وی به عشق پرسپولیس و برای کمک به تیم ما آماده است.

مدیر عامل پرسپولیس در خصوص وضعیت کریمی نیز اذعان کرد: کریمی اگر برای تیم ما مفید نباشد و سرمربی تشخیص بدهد که مفید نیست ،که گویا ژوزه اینگونه تشخیص داده ما در مورد وی تصمیم می گیریم مهم پرسپولیس است مهم نیست که چه کسی می رود حتی اگر لازم باشد مانوئل و رویانیان هم می روند.

وی خاطر نشان کرد: نظر اول ما نظر سرمربی تیم است و پشت وی می ایستم اما حرف من این است که نباید بازیکن محبوبی مثل کریمی در این قضیه خراب شود.

رویانیان در پایان صحبتهایش گفت: مطمئن باشید پرسپولیس در بین تیم های اول تا ششم لیگ برتر قرار می گیرد.

در گزارش حاشیه های روز مصاحبه هایی از علی دایی در مورد بازی راه آهن و مس کرمان و محل برگزاری این بازی و گلایه های جعفری مدیرعامل فجر سپاسی از مسئولین شیراز ،  یاوری و قلعه نویی در مورد لقب های یکدیگر و صحبتهای رویانیان با هوادران پرسپولیس در مورد مانوئل ژوزه پخش شد.

بهروان سرپرست سازمان لیگ میهمان تلفنی بعدی برنامه نود بود؛ وی در مورد محل برگزاری بازی تیم های راه آهن و مس کرمان گفت: مدیرعامل قبلی تیم مس کرمان موافقت خود را برای برگزاری بازی در کرمان اعلام کرده بود اما مدیر عامل جدید کتبا اعلام کرد که این موضوع را نمی پذیرد. باتوجه به برگزاری بازی ها نوجوانان آسیا در دستگردی و ورزشگاه راه آهن امکان برگزاری بازی ها در این دو ورزشگاه نمی باشد.


حاشیه های بازی نفت تهران و صبای قم و اعتراض مسئولین دو تیم به ویژه مسئولین و سرمربی صبا به جا به جایی چند باره زمان و مکان بازی از بخش های دیگر برنامه نود بود.

محسن رمضان بیگی مدیر عامل باشگاه صبای قم در ارتباطی تلفنی  در مورد وضعیت سرمربی این تیم پس از جدایی گل محمدی گفت: پس از جدایی گل محمدی از صبای قم مسئولین تصمیم گرفتند که مرفاوی سرمربی تیم ما شود و امیدوارم وی بتواند در تیم ما موفق باشد؛ ما کلیه مسائل تیم و انتخاب کادر فنی را به وی واگذار کردیم.

آخرین ارتباط تلفنی برنامه با یحیی گل محمدی سرمربی پیشین تیم صبا و مربی فعلی تیم پرسپولیس بود؛ وی در اظهارات خود گفت: هیچ مشکل قلبی ندارم و قلب من از خیلی ها سالم تر است فقط مقداری مشکل عصبی دارم ، متاسفانه این موضوع که عده ای گفتند من دچار بیماری قلبی هستم در روزهای اخیر مرا خیلی عذاب داد.

گل محمدی در مورد حضورش در پرسپولیس نیز گفت: در پرسپولیس کار سختی داریم و امیدوارم هوادران ما را تنها نگذارند.

برنامه نود در ساعت 2:31 بامداد سه شنبه چهارم مهرماه 1391 به پایان رسید و نتیجه نهایی مسابقه نظر سنجی آن بدین صورت بود:



گزارش از: حميد رضا حجازي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
-
reza
۱۴:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۱
خوب عالي مخصوصا آقاي عادل فردوسي پور
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۱۰:۳۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۱
خوب بود
آخرین اخبار