نماینده مردم ملکان گفت: متأسفانه در گذشته تبدیل ظرفیت‌های گردشگری از بالقوه به بالفعل در ملکان در حد صفر بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افخمي امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: گفت: طرح‌های گردشگری این منطقه به اندازه تهیه سایبان و پارک بوده که هنوز بخشی از آن نیز اجرایی نشده است.

وي با بيان اينكه گردشگری نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های دارد. گفت: خوشبختانه ملکان از پتانسیل نسبی برای جذب گردشگر برخوردار است

نماینده مردم ملکان در مجلس نهم با بیان این‌که پروژه‌های جانداری برای گردشگری ملکان تعریف نشده است، گفت: پروژه‌هایی که برای گردشگری تعریف شده در حد تهیه سایبان و پارک بوده است.

وی با بیان این‌که حتی پارک‌ها و فضاهای سبزی که برای مردم شهر در نظرگرفته شده از جانمایی خوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: پروژه هاي گردشگری بهره‌برداری شده در این منطقه نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری وجود قلعه تاریخی بختک در شهر لیلان تصریح کرد: این قلعه از جاذبه‌های بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند مرکز ثقل جذب گردشگری ملکان باشد. افخمی با وجود رودخانه‌های دائمی همانند لیلان چای در این منطقه ، گفت: حاشیه و سواحل این رودخانه‌ها می‌توانند برای جذب گردشگر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نماینده مردم ملکان با اشاره به این‌که طبیعت زیبا و باغ‌های منطقه بی نظیر است، گفت: تاکستان‌های این منطقه پتانسیل جذب گردشگر را دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در جلساتی که با مدیر کل گردشگری استان داشته‌ ایم امیدواریم گام‌های مثبتی در این راستا برداشته شود./س

 

برچسب ها: ظرفیت ، گدشگری ، ملکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.