براساس تحقیقات انجام شده، در بزاق زالو ماده ای به نام 'هیرودین' وجود دارد كه پزشكان از آن افزون بر 20 ماده موثر درمانی كشف كرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فواید اصلی زالو درمانی به خاطر پنج میلیمتر خون گرفته شده از سوی زالو نیست،مهم ترین مكانیسم اثر درمانی زالو مربوط به خواص مواد موثر در بزاق آن از جمله خاصیت ضد انعقادی و ضد التهابی است كه موجب رقیق شدن خون، باز شدن عروق، افزایش خون رسانی و اكسیژن رسانی می شود.

'تاثیر بزاق زالو در گرفتگی عروق كرونر قلب' را در سالهای اخیر انجام داده شده ، در این طرح 500 بیمار نیازمند عمل جراحی قلب باز با استفاده از زالو درمانی به طور موفقیت آمیز در مشهد تحت معالجه قرار گرفتند.

نقش زالو درمانی در درمان سایر بیماریها، زالو درمانی در معالجه طیف وسیعی از بیماریها نظیر بیماریهای مفصلی، پوستی، چشمی و پیوند اعضا و همچنین در پیشگیری از آلزایمر، پاركینسون و بیماری های اعصاب نقش موثری دارد.

 زالو درمانی را یك هزار و 500 سال قبل از میلاد عنوان كرد و افزود: شیوه درمان بیماریها توسط زالو در قالب سه مرحله شامل 'وارد كردن نیش، تزریق بزاق و خون گیری' انجام می شود.

هم اكنون زالو درمانی در كشورهای آسیایی، اروپایی و آمریكایی كاربرد بسیار دارد به طوریكه در اروپا از زالو به عنوان 'میكرو سرجر' یعنی جراح كوچك در پیوند اعضا استفاده می شود.

هر زالویی اثر درمانی ندارد و تنها زالوهای طبی دارای خاصیت درمانی هستند و از سوی دیگر برخی زالوها بیماری زا و خطرناك می باشند.

طب سنتی ایران با سابقه 10 هزار ساله، مكتب گهرباری است كه در حوزه بهداشت، پیشگیری، تشخیص و درمان دارای اصول بنیادی است./س



برچسب ها: زالو ، قلبی ، عروقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مادرمن۸۴سال داره وسه رگش بسته است ایا زالو درمانی میشه اگه میشه هزینه اش چقدره
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۰۲:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من خودم معجزه زالو رو دیدم ،همه دکترها عاجز بودن ،الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایا میشه برای دریچه قلب زالو گذاشت. ودر ضمن فشار خونم 18 رو 11 هست. می تونم زالو بزارم لطف رهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
چقد زالو چندش اوره
Iran (Islamic Republic of)
امجدی
۱۷:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
من رگ قلبم گرفته هفتاد سالم است چه کنم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
ایا زالوهای که در مطب ها وجود دارند اینها بهداشتی هستند در سطح شهر کرمان بنده زالو گداشتم اخیر اساس می کنم عروقم باز شده اما این زالوها همین زالو های که طب سنتی میگوید که در ایند عواقبی دیگری برام پیش نمی اید ؟از یک استاد جواب میخوام