اين كارشناس رسانه با تاكيد بر اينكه اين كاريكاتور يكي از مقدس‌ترين ارزش‌هاي ما را نشانه گرفته است، گفت: دفاع و توجيهات ارائه شده از سوي كاريكاتوريست و مديرمسئول اين روزنامه، براي كساني كه تنها كمي با فضاي طنز و هنر آشنايي داشته باشد، قابل قبول نيست.

حميدرضا مقدم‌فر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره انتشار كاريكاتوري با مفهوم اهانت به ارزش‌هاي دفاع مقدس در روزنامه شرق اظهار داشت: اقدام روزنامه شرق در راستاي همان اهانت‌هايي است كه در خارج از كشور به مقدسات مي‌شود، مثل اهانت به مقدسات ديني و پيامبر اسلام كه اخيرا صورت گرفته است.

اين كارشناس رسانه با بيان اينكه ماهيت روزنامه شرق روشن است، افزود: اين قبيل روزنامه‌ها كه همسو با دشمنان بيرون نظام عمل مي‌كنند، مصداق "روزنامه‌هاي زنجيره‌اي" هستند كه رهبر معظم انقلاب در سال 78 آنها را پايگاه دشمن دانستند.

وي ادامه داد: اين روزنامه‌ها كه به صورت رسمي و قانوني فعاليت مي‌كنند و اختيارات بسياري دارند، همسو با رسانه‌هايي چون بي‌بي‌سي،‌ صداي ‌آمريكا و آسوشيتدپرس و ... از داخل عمل مي‌كنند.

مقدم‌فر گفت: روزنامه شرق پيش از اين در موضع‌گيري‌هاي سياسي، اقتصادي،‌ اجتماعي و... در راستاي سياه‌نمايي وضعيت كشور و ايجاد ياس و نااميدي تلاش مي‌كرد؛ اين بار نيز نوبت به اهانت رسيده‌ است.

اين كارشناس رسانه با تاكيد بر اينكه كاريكاتور منتشرشده يكي از مقدس‌ترين ارزش‌هاي ما را نشانه گرفته است، گفت: دفاع و توجيهات ارائه شده از سوي كاريكاتوريست و مديرمسئول اين روزنامه به هيچ وجه قابل قبول نيست.

وي همچنين متذكر شد: ما بيگانه با فضاي طنز و كاريكاتور نيستيم و با كمي اطلاعات مي‌توان متوجه شد اين كاريكاتور به مقدسات ما توهين مي‌كند.

مقدم‌فر در اين‌باره افزود: اين موضوع در ميان كارگردانان سينما نيز مشاهده شده است؛ درحالي كه اهانت به موضوعي، كاملا در اثر توليدي آنها مشهود  است، ادعا مي‌كنند ما نه‌ تنها قصد اهانت نداشته‌ايم بلكه برعكس، به قصد دفاع و حمايت اين كار را صورت داده‌ايم!

اين كارشناس رسانه در پايان مجددا خاطر نشان كرد: كساني كه كمي با فضاي طنز و هنر آشنايي داشته باشد، توجيهات ارائه شده از سوي مسئولان اين رسانه را نمي‌پذيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مقدم ، شرق ، اهانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار