فرمانده سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: این حماسه بزرگ تاریخی بدون دلدادگی مردم به نظام مقدس اسلامی و امام راحل (ره) هرگز حاصل نمی ‏شد.

سردار علی نصیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهار داشت: صفحات تاریخ گواه آن است که هرگاه ایران با کشوری وارد جنگ می‏‌ شد بخش ‏هایی از سطح جغرافیایی خود را از دست می‏ داد.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم که ایران خود را کشور بی ‏طرف اعلام کرده بود، متفقین همه کشور را متعلق به خود دانسته و با تحقیر مردم از آن به عنوان پل آزادی یاد می‏ کردند.

نصیری تصریح کرد: اما در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود هجمه همه جهان استکبار به ایران اسلامی حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست دشمنان نیفتاد.

فرمانده سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: برنامه‏‌ ریزی رژیم بعث عراق تصرف ایران اسلامی ظرف مدت زمان یک هفته بود.

وی اضافه کرد: بر اساس معادلات نظامی، سرد مداران بعث و حامیان غربی این رژیم سفاک تصورات درستی داشتند.

نصیری ادامه داد: در آن روز های حساس امکانات دفاعی کشور تضعیف شده بود و ادوات نظامی مورد نیاز وجود نداشت.

وی بیان کرد: اما آنچه صدام و صدامیان در معادلات نظامی خود لحاظ نکرده بودند، دلدادگی مردم به نظام مقدس اسلامی و امام راحل (ره) بود.

فرمانده سپاه پاسداران حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران افزود: ارتش تا بن دندان مسلح بعثی که بر اساس سخنرانی صدام ملعون قرار بود هفته پس از آغاز جنگ در تهران ادامه مصاحبه خود را انجام دهد، به مدت یک هفته پشت خاک‏ ریز های پاسگاه مرزی شلمچه در مقابل نیرو های مردمی این مرز و بوم اسلامی زمین‏‌ گیر شده بود.

وی ادامه داد: منطقه خرمشهر نیز پس از 35 روز به واسطه خیانت‏ های بنی ‌‏صدر به اشغال ارتش بعث درآمد.

فرمانده سپاه پاسداران حضرت سیدالشهدا استان تهران اضافه کرد: بدین ترتیب برنامه‌‏ های نظامی از پیش تعیین ‌‏شده دشمنان صورت اجرایی به خود نگرفت./س

برچسب ها: حماسه ، مردم ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.