يکي از مقامات ارشد ارتش ترکيه گفته است، نيروهاي مسلح اين کشور عمليات‌هايي را براي دستگيري اعضاي برجسته حزب غيرقانوني کارگران کردستان آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، "نجدت اوزل"، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ترکيه، روز چهارشنبه در مصاحبه ‌اختصاصي با روزنامه ترکيه گفت: « آن‌ها به خوبي محافظت مي‌شوند و مرتبا جاي خود را عوض مي‌کنند. ما در نظر داريم قدرت را از آنان سلب کنيم.»

اوزل در ادامه گفت که عمليات‌هاي اخير عليه اتحاديه جوامع کردستان، به عنوان يک سازمان چتري که پ‌ک‌ک را نيز شامل مي‌شود را براي مبارزه با تروريسم ترکيه ضروري در نظر مي‌گيريم.

وي گفت: « جنگيدن با همکاران سازمان تروريستي به اندازه جنگيدن با تروريست‌ها اهميت دارد. دستگيري کساني که تخم ترس و خشونت را در منطقه مي‌کارند، کساني که به اجبار اسم افراد را در سازمان تروريستي قرار مي‌دهند و مردم را عليه دولت مي‌شورانند، از اهميت بسياري برخوردار است تا بدين ترتيب از دوام دولت و امنيت مردم خود اطمينان حاصل کنيم.»

اوزل افزون بر اين اشاره کرد که امسال در جريان درگيري با پ‌ک‌ک ۱۱۰ سرباز ترکيه‌اي بين روزهاي اول ماه ژانويه و ۲۴ ماه سپتامبر کشته شدند، اين در حالي است که ۴۲۷ شبه نظامي پ‌ک‌ک توسط نيروهاي امنيتي ترکيه از پاي درآمدند.

رئيس ارتش ترکيه گفت که ۱۱۷ تن از اعضاي پ‌ک‌ک در طول دوره مذکور تسليم نيروهاي امنيتي شدند و ۵۴ تن نيز زنده دستگير شدند.

پ ک ک از سال ۱۹۸۰ براي دستيابي به منطقه خودمختار کرد درون ترکيه در حال مبارزه است. اين درگيري ده‌ها هزار کشته بر جاي گذاشته است.
برچسب ها: ترکیه ، ارتش ، گروه پ ک ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار