ادبيات دفاع مقدس با توجه به خلق مولفه‌ها و گونه ادبي جديدي توسط رزمندگان در طول تاريخ شکل گيري انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، توان سايه اندازي بر ادبيات جهان را دارد.

سردار محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و ايثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به توان ادبيات دفاع مقدس بر ادبيات جهان، افزود: از سرمايه‌هاي بزرگ ما در انقلاب اسلامي مي‌توان به ادبيات انقلاب و ادبيات دفاع مقدس اشاره کرد.
وي گفت: رزمندگان و مردم در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در سطح دنيا ادبيات جديدي را با مولفه‌هاي خاص خودش خلق کردند.
قائم مقام بنياد شهيد و ايثارگران اظهار داشت: با توجه به آنکه خودمان خالق ادبيات جديدي هستيم و در سطح دنيا مولفه‌هاي جديدي را براي خود تعريف کرده‌ايم، مي‌توانيم بر ادبيات جهان سايه بيندازيم.
سردار انصاري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: ما معتقديم ادبياتي به اصطلاح ارزشمند است که حرکت ايجاد کند.
وي ادامه داد: در ادبيات دنيا، خود ادبيات هدف بوده ولي در فرهنگ کشور ما ادبيات، يک وسيله است.
قائم مقام بنياد شهيد و ايثارگران تصريح کرد: ادبيات در فرهنگ ما وسيله‌اي براي رسيدن به خدا،‌ ارزش‌ها و سعادت اخروي و دنيوي است.

* برگزاري جلسات ثبت جهاني اسناد شهدا
همچنين سردار انصاري در پاسخ به اين سوال که اسناد شهدا در چه تاريخي به ثبت جهاني مي‌رسند، گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته اسناد شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس ثبت ملي شدند، اما براي ثبت جهاني اين اسناد نياز به الزاماتي داريم.
وي افزود: هم اکنون جلساتي در جهت مهيا شدن الزامات ثبت جهاني اسناد شهدا در حال برگزاري است.
قائم مقام بنياد شهيد و ايثارگران اظهار داشت: در زمان ثبت ملي اسناد شهدا، دولت موظف به نگهداري از آنها مي‌شود ضمن اينکه اين اسناد با آثار ملي ديگر متفاوت بوده و روح دارند.
سردار انصاري تصريح کرد: ثبت جهاني اسناد شهدا بخشي از بار مسئوليت نگهداري و حفظ اسناد شهدا را بر دوش سازمان‌ها وبنيادهاي جهاني مي‌اندازد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار