مدير عامل شرکت نفت مناطق مرکزي با تاکيد بر آمادگي کامل اين شرکت به عنوان بزرگترين توليد کننده گاز کشور براي تامين سوخت زمستاني گفت: هيچ نگراني براي توليد حداکثري گاز در ماه هاي آينده وجود ندارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، مهدي فکور با اشاره به اين که شرکت نفت مناطق مرکزي بزرگ ترين توليدکننده گاز کشور است، تصريح کرد: تابستان امسال همزمان با گرم شدن هوا و نياز نيروگاه ها به گاز بيشتر، تمام مراکز توليد گاز و نيز نيروهاي عملياتي به نحو مطلوب نياز نيروگاه ها را تامين کردند.

مدير عامل شرکت نفت مناطق مرکزي ايران با تاکيد بر اين که هيچ مشکلي براي تامين گاز مورد نياز کشور در زمستان وجود ندارد، گفت: همزمان با اجراي تعميرات اساسي در پالايشگاه هاي گاز، برنامه تعميرات در همه واحدهاي مناطق مرکزي تا پيش از آغاز زمستان انجام مي شود. فکور همچنين از توليد 739 ميليون متر مکعب گاز بيش از برنامه مصوب توليد در شرکت مناطق مرکزي از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: بخشي از گاز توليدي شرکت نفت مناطق مرکزي براي تزريق به ميدان نفتي مارون و بقيه آن براي مصرف به شبکه سراسري ارسال مي شود.

وي با بيان اين که ظرفيت تزريق روزانه 42 ميليون متر مکعب گاز به ميدان مارون وجود دارد، افزود: با توجه به تعميرات اساسي، هم اکنون روزانه 38 ميليون متر مکعب گاز به اين ميدان تزريق مي شود.

 فکور با اشاره به برنامه بهره برداري از ميدان هاي نفتي اين شرکت گفت: سه کارخانه تقويت فشار گاز ، بهره برداري و نمک زدايي ميدان هاي نفتي سروستان و سعادت آباد که تا پيش از اين به صورت جداگانه فعاليت مي کردند ، براي نخستين بار در صنعت نفت ، در قالب يک طرح واحد ساخته شده است و پاييز امسال به بهره برداري مي رسد. 

شرکت نفت مناطق مرکزي ايران، يکي از پنج شرکت اصلي توليدي در ساختار شرکت ملي نفت ايران است که مسئوليت توليد گاز و نفت از 73 مخزن شامل 46 ميدان گازي و 27 ميدان نفتي را به عهده دارد.

توليد روزانه گاز در شرکت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي (از شرکت هاي تابعه نفت مناطق مرکزي) به طور ميانگين 209 ميليون متر مکعب بوده که از ميدان هاي گازي آغار، دالان، نار، کنگان، گورزين، سرخون، تابناک، هما، شانول و وراوي توليد شده است.  توليد ميانگين روزانه شرکت بهره برداري نفت و گاز شرق 41 ميليون و 685 هزار متر مکعب است که از ميدان هاي گازي مزدوران، شوريجه و گنبدلي توليد مي شود، همچنين در شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب نيز، از ميدان گازي تنگه بيجار با متوسط هر ماه سه ميليون و 359 هزار متر مکعب در روز توليد مي شود.

شرکت نفت مناطق مرکزي در سال هاي گذشته در مجموع ظرفيت توليد 325 ميليون مترمکعب در روز را محقق کرده بود./عب
برچسب ها: آمادگی ، نفت ، سوخت ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار