مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه های علمیه گفت: یک پنجم موقوفات کشور اختصاص به حوزه های علمیه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر با بیان این که اخیرا کمیته تفحص و شناسایی موقوفات آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد موقوفات کل کشور را موقوفاتی تشکیل می دهد که اختصاص به حوزه های علمیه دارد.

وی افزود: مردم دین دار، خدا پرست و توحید محور کشور ما از گذشته عنایت و توجه ویژه ای به مساله استقلال حوزه های علمیه داشته اند که این مهم همواره مورد تاکید مراجع تقلید و نیز خواسته امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب بوده است.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای استقلال حوزه ، توجه به موقوفات است، گفت: امروز موقوفات حوزوی شناسایی شده و جلسات منظمی نیز در این باره میان مدیران و مسئولان حوزوی با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده و راهکارهای تحقق این مساله و نیز چگونگی تعامل در این باره مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام رضوی مهر خاطر نشان کرد: با تلاش نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، برای به روز رسانی اطلاعات و مسایل مربوط به وقف ، سامانه موقوفات در کشور راه اندازی شده و به این وسیله در هر نقطه ای از کشور که وقفی صورت گیرد، در سامانه ثبت می شود./س

برچسب ها: قم ، وقف ، حوزوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.