اقدامات بي اساس حوزه هنري علاوه بر سوختن اكثر فيلم هاي ارزشي دلزدگي مردم از سينما را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم "من همسرش هستم" با حضور مصطفي شايسته كارگردان، مرتضي شايسته تهيه كننده، نازنين ليقواني نويسنده، شاديه جلالي روانشناس، محمدرضا لطفي منتقد سينما شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
در ابتداي نشست مصطفي شايسته كارگردان، در خصوص مراحل شكل گيري فيلم سينمايي "من همسرش هستم" گفت: طراوت و جذابيت موضوع فيلم نامه به زندگي واقعي به شدت نزديك بود و به دليل پرداخت موفق نويسنده به جزئيات آن تصميم به كارگرداني اولين فيلم خود در عرصه فيلمسازي شدم.
وي در خصوص انتقادات وارد شده به انتخاب مصطفي زماني به عنوان همسر نيكي كريمي اظهار داشت: در اين فيلم به دنبال زوج بازيگري بودم كه تاكنون مقابل يكديگر قرار نگرفته بودند و همچنين نو و بكر بودن در فيلم برايم بسيار حائز اهميت بود.
شايسته ادامه داد: بعد از بازي خوب مصطفي زماني در "قصه پريا" احساس كردم بازيگر به شدت پر تلاش و خوبي است و براي اين نقش او را دعوت كردم.
وي دليل عدم تجانس منتقدان را بيان كرد: حضور اولين بار دو بازيگر اصلي در مقابل هم و همچنين آگاهي از سن واقعي مصطفي زماني دليل اصلي باور پذيرنشدن نقش او به عنوان جراح متخصص است.
در ادامه مرتضي شايسته تهيه كننده در خصوص نقش خود براي به ثمر رساندن پروژه "من همسرش هستم" عنوان كرد: كنار هم قرار گرفتن من و مصطفي شايسته علاوه بر شركت كاري و نسبت برادري، حكم دو مشاور را براي يكديگر داريم و اين نكته رمز ماندگاري هدايت فيلم است.
وي ادامه داد: بعد از جلسات متعدد و بحث هاي مختلف در مورد فيلم نامه تصميم به توليد فيلم "من همسرش هستم" گرفتيم.
شايسته در خصوص وضعيت مالي حاضر سينماي ايران اظهار داشت: اتفاقات اوايل سال 91 دلزدگي مخاطبان از سينما تاثيرات بدي در سينما ايجاد كرد و بعد از آن اقدامات بي دليل حوزه هنري بود.
شايسته در خصوص اكران نشدن 15 فيلم در سينماها افزود: به طور قطع 15 فيلم سينمايي سرمايه‌هاي سينمايي هستند كه اينگونه سوخت مي‌شوند و در سينماي آزادي و ساير سينماهاي  حوزه اكران نمي شوند.
وي در ادامه گفت: علاوه بر اين اتفاقات شرايط اقتصادي مردم است كه در شرايط كنوني سينما را در اولويت ششم خود قرار دادند.
شايسته در خصوص تعامل كامل به شهرداري خاطرنشان كرد: با توجه به محروميت ها و محدوديت هاي فيلم "من همسرش هستم" فروش اول سينماها را كسب كرده است اما در نگاه كلي فروش فيلم ها به شدت پائين است.
وي در پايان گفت: شهرداري با ما مشكل خاصي ندارد و به دليل اينكه اداره سينما آزادي برعهده حوزه هنري است اين فيلم در آزادي اكران نمي شود اما تمام سينماهاي شهرداري فيلم "من همسرش هستم" را اكران كرده است.
نازنين ليقواني، نويسنده در خصوص اولين فيلم نامه خود عنوان كرد: به عنوان اولين قدم، تجربه خوبي را كسب كردم و "من همسرش هستم" گوشه كوچكي از جامعه است و براساس توانايي ام شروع به نگارش اين موضوع گرفتم.
شاديه جلالي، روانشناس نيز در خصوص فيلم اظهار داشت: فيلم "من همسرش هستم" واقعيت اجتماعي را بازگو مي‌كند و براي بالا بردن سطح اجتماعي مردم و آگاهي لازم پرداخت اين نوع موضوع ها الزامي است.
در پايان محمدرضا لطفي منتقد سينما خاطرنشان كرد: اولين فيلم مصطفي شايسته، داستاني زنانه با درون مايه اجتماعي دارد كه برگرفته از دل جامعه است و هشداري به جامعه مي دهد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار