از ابتدای سال جاری تاكنون در محیط های آبی و دریایی استان های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا، حاشیه رودخانه ها و استخرها دچار حادثه غرق شدگی شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با توجه به لزوم ارائه خدمات فوریتهای پزشکی به هموطنان  جهت جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث غرق شدگی، طرح امداد ساحلی با اولویت ارائه خدمات در طرح های سالم سازی دریا، همچون سنوات گذشته و با همکاری سازمانهای متولی و دخیل در طرح مذکور از تاريخ 1/4 / 91 تا 31/6/91 اجرا گرديد.

در این گزارش آمده است؛ جهت ارتقاء امنیت خاطر مسافران تابستانی و امداد رسانی سریع در حوادث و سوانح احتمالی در ایام طرح ، علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 در حاشیه جاده ها و در معرض دید مردم ، صبح از ساعت 8 الی 12 و بعد از ظهر از ساعت 17 الی 21، سي و هشت كمپ ساحلي به شرح ذيل در 38 نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا مستقر شده بودند.

1.) استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در 3 نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا  
2.) استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در 5 نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دريا     
3.) استقرار نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در 30 نقطه اعلامی از طرح سالم سازی در یا از ابتدای سال جاری تاكنون 240 نفر از شناگران در محیط های آبی و دریایی استان های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا، حاشیه رودخانه ها و استخرها دچار حادثه غرق شدگی شدند.

در انجام چندین عملیات نجات غریق، امدادگران اورژانس توانستند با اجرای 53 مورد عملیات احیای قلبی و تنفسی(CPR) جان بيش از 75 نفر از هموطنانمان را در نجات دهند./ع2

برچسب ها: شناگران ، غرق ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار