مشاور بين الملل دبيرخانه وصل کنوانسيون موقت تهران گفت: در آگوست سال2011 اولين پروتکل در کنوانسيون مبارزه با آلودگي نفتي مصوب و ايران اولين کشور ملحق شده به اين پروتکل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نينا اشنايدر مشاور بين الملل دبيرخانه وصل کنوانسيون موقت تهران در مانور مشترک مقابله با آلودگي نفتي و جستجو نجات دريايي با اشاره به اينکه در سال 2011 اولين پروتکل در آگوست سال 2011 اولين پروتکل و کنوانسيون مبارزه با آلودگي نفتي دريايي مصوب شد گفت: ايران اولين کشوري خواهد بود که به اين پروتکل محقق مي شود.

وي ادامه داد: اميدواريم اين حرکت ايران موجب هدايت ساير کشورها براي الحاق به اين پروتکل شود.

اشنايدر در خصوص رسيدگي به طرح هاي انتزاعي مبارزه با آلودگي نفتي گفت: مسيرهاي پيشرفت در اين زمينه بررسي شده و در دهم تا دوازدهم دسامبر امسال اين طرح ها در مسکو بررسي مي گردد.

مشاور بين الملل دبيرخانه موقت کنوانسيون تهران در ادامه با اشاره به اينکه اميدواريم اين پروتکل پس از لازم الاجرا شدن طرح هاي ملي مبارزه با آلودگي نفتي با هماهنگي ساير کشورها اجرا شود گفت:‌ همکاري کشورهاي همسايه معيارهاي تعيين کننده درباره آلودگي نفتي دريا خواهد بود.

وي در ادامه تصريح کرد: 6 سال پس از اجرا شدن اين کنوانسيون يک پروتکل تصويب شد که اين پروتکل به زودي مصوب و اجرايي مي شود.
اشنايدر در ادامه توضيح داد: مشارکت هاي محيطي مبارزه با آلودگي خشکي از جمله فعاليت هاي نفتي براي کنترل آلودگي نفتي است به شمار مي رود.

مشاور بين الملل دبيرخانه موقت کنوانسيون تهران با بيان اينکه در حال حاضر زمان خوبي براي فعاليت هاي کنترل آلودگي نفتي محسوب مي شود گفت: فعاليت هاي نفتي در زمينه اکتشاف افزايش يافته است.

وي در ادامه اظهار داشت: اميدواريم سياست هاي کنوانسيون تهران به زودي به واقعيت تبديل شود. کنوانسيون تهران در سال 2002 تصويب و در سال 2006 لازم الاجرا شد.

اشنايدر در ادامه گفت:‌ 4 پروتکل و همچنين يک پروتکل در سال 2011 تصويب شد.

مشاور بين الملل دبيرخانه موقت کنوانسيون تهران با اشاره به اينکه آمادگي پاسخگويي همکاري منطقه اي در خصوص مقابله با سوانح آلودگي نفتي را داريم افزود: ايران اولين کشوري خواهد بود که به اين پروتکل ملحق مي شود.

وي در ادامه در خصوص کشورهاي ملحق شده به اين کنوانسيون گفت:‌ايران،‌آذربايجان، روسيه، قزاقستان و ترکمنستان از جمله کنوانسيون هايي هستند که به اين کنوانسيون تهران محلق شده اند.

اشنايدر در ادامه گفت‌: کنوانسيون تهران در خصوص محيط زيست خزر اولين سند رسمي بين 5 کشور را شامل مي شود.

وي در ادامه افزود: اين مانور و ديگر مانورها همکاري موفق بين 5 کشور را نشان مي دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار