مسلمانان این شهر در ابتدا تصور می کردند که این حرکات تنها یک شوخی مسخره محسوب می شود اما پس از مدتی متوجه شدند که این مسائل یک تهدید جدی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسلام ستیزی در کشور کانادا در آمریکای شمالی بار دیگر بروز کرده و این بار یک مسجد به صورت مرتب در چند هفته اخیر مورد تهدید قرار گرفته است.

شهر "چارلوت تون" به عنوان مرکز ایالت "جزایر پرنس ادوارد" در کشور کانادا محلی است که مسجد "دارالسلام" در آن واقع و در طی چند هفته اخیر موارد زیادی از تهدید این مسجد به مقامات گزارش شده است. در یکی از آخرین این موارد یک بطری پر از بنزین که بر روی آن نوشته شده بود "جهاد را شکست بدهید" در جلوی ورودی مسجد قرار داده شده بود.

در ماه اکتبر گذشته نیز سر یک خوک در مکانی که قرار است یک مسجد جدید توسط مسلمانان در آن ساخته شود، توسط گروههای افراطی و نژادپرست قرار داده شده بود. مسلمانان این شهر در ابتدا تصور می کردند که این حرکات تنها یک شوخی مسخره است اما پس از مدتی متوجه شدند که این مسائل نه یک شوخی  بلکه یک تهدید جدی است که می تواند به جان و اموال مسلمانان در این شهر آسیب وارد کند.

مسجد داراسلام یعنی همان مسجدی که اخیرا مورد تهدید نژادپرستان واقع شده، در ماه جولای گشایش یافته و دارای ظرفیت پذیرش 120 نفر مسلمان است و مسلمانان قصد دارند تا مسجد جدیدی دیگری را نیز در این شهر بسازند.



علی رغم همه این اقدامات و بی تفاوتی مسئولام امنیتی و شهری در قبال آزار مسلمانان و تهدید مکان های مذهبی آنها، اسلام در کشور کانادا به سرعت در حال رشد بوده و در حال حاضر 2.8 درصد از جمعیت 32 میلیونی این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار