با اینکه بسیاری تحلیلگران فکر می کردند او دیگر پا به عرصه سیاسی نخواهد گذاشت اما این رئيس جمهور سابق فيليپين امروز چهارشنبه براي يك دوره ديگر نامزد ورود به كنگره اين كشور شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، لوریا ماکاپاگال آرویو چهاردهمین رئیس جمهور فیلیپین و دومین رئیس جمهور زن این کشور است. آرویو دختر دیوسدادو ماکاپاگال رئیس جمهور فیلیپین در دهه ۱۹۶۰ است که از سال 2001 تا 2010 رئيس جمهور فيليپين بود و در آن دوره به چندين مورد فساد و تقلب در انتخابات متهم شد.

وی بعد ازآنکه محبوبیت او در جامعه تنزل یافت، بعد از 9 سال ریاست جمهوری کرسی را ترک کرد و کاندیدای کنگره ملی شد که از آنجا شعارهای خود را پیگیری کند و قدرت پارلمانی را افزایش دهد اما همواره با اتهامات اختلاس مواجه شده و در عین حال گفته است به سبب يك بيماري سخت بايد در خارج درمان شود.

با اینکه بسیاری تحلیلگران فکر می کردند او دیگر پا به عرصه سیاسی نخواهد گذاشت اما این رئيس جمهور سابق فيليپين امروز چهارشنبه براي يك دوره ديگر نامزد ورود به كنگره اين كشور شد. وی که اکنون 65 ساله سن دارد، در صفحه فيس ‌بوك خود مدارك نامزدي براي انتخابات سال 2013 كنگره از استان زادگاه خود (پامپانگا) را منتشر كرد.



بنيگنو اكينو منتقد سرسخت آرويو که با شعار مبارزه با فساد به جانشيني او انتخاب شد و وعده داده بود از آرويو در خصوص اتهاماتش حسابرسي كند، اکنون درصدد برخورد با اقدامات گذشته آرویو است و باید دید تبلیغات مخالفان و موافقان رییس جمهور سابق، چقدر روی رأی مردم موثر خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار