نظم و امنیت پدیده‌ای عمومی است و در این مقوله لازم است مردم اصول اولیه نظم و امنیت شخصی، برای حفظ جان و مال خود را به دقت رعایت و با پلیس همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح فرهنگ یاران ترافیک گفت: هدف از اجرای این طرح بسترسازی برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری وقانون گرایی، خودباوری، اعتماد به نفس، گسترش امر به معروف و نهی از منکر ،کمک به دیگران، تقویت روحیه تعاون و همکاری و درونی کردن احترام به قانون است.

شرفی، هدف اصلی از تعامل نیروی انتظامی با حوزه آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان را تربیت نسلی دانست که با استفاده از ساز و کارهای درونی، ذهنی و بیدارسازی وجدان‌ها تلاش کنند افرادی مقید به تبعیت از هنجارهای اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه برخلاف مشاغل دیگر نیروی پلیس متنوع ترین وظایف رااز نظر کیفیت و کمیت بر عهده دارد، تصریح کرد: فرهنگ سازی و اعمال قوانین بستر توسعه همه جانبه است و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها به ویژه فرهنگ سازی توسط فرهیختگان عاملی تاثیرگذار در بهبود رفتارهای مطلوب جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: پلیس یار و همکار آموزش و پرورش در فرهنگ سازی رفتارهای درست درسطح جامعه است.

نظری خاطرنشان کرد: با تغییر رویکرد پلیس به جامعه محوری تعامل پلیس با اقشار مختلف جامعه بویژه سازمان آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف بسیار گسترده شده است./س

برچسب ها: نظم ، امنیت ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.