مدیركل هنرهای نمایشی كشور بیان اینكه آثار ارایه شده توسط هنرمندان عرصه تئاتر در این جشنواره ها از كیفیت مطلوبی برخوردار است اظهار داشت: توجه به تئاتر به عنوان یك هنر پایه می بایست مبنای آثار هنری قرار گیرد.

'قادر آشنا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:حضور آثار چشمگیر هنرمندان تئاتر در جشنواره های مختلف منطقه ای ،ملی و فراملی نشان دهنده شكوفایی و بالندگی این هنر ماندگار در سطح كشور است.
وی گفت: توجه نویسندگان، كارگردانان و هنرمندان عرصه تئاتر به هویت اصیل ایرانی و اسلامی در آثار خود موجب پیشرفت تئاتر در كشور می شود.
آشنا عنوان كرد: مركز هنرهای نمایشی همواره با استقبال از آثار هنرمندان حوزه تئاتر، زمینه اعزام آنها به خارج از كشور را برای اجرای آثار خود فراهم كرده است.
مدیركل مركز هنرهای نمایشی كشور افزود: درحال حاضر در سه استان خراسان،البرز و كرمانشاه مكان اختصاصی برای اجرای تئاتر وجود دارد و فعالیت دیگری غیراز تئاتر دراین مكان هاانجام نمی شود.
آشنا گفت: آمادگی این امر نیز وجود دارد كه استان های دیگر كشور نیز صاحب مكان اختصاصی برای تئاتر شوند كه شرط اساسی ایجاد این مكان ها نیز اجرای تئاتر ورك شاپ و آموزش دراین مراكز است.
آشنا بیان كرد: به مدیران كل فرهنگ ارشاد اسلامی استان ها اعلام شده است در صورتی كه یك مكان اختصاصی برای نمایش تئاتر و آموزش آن اختصاص دهند مركز هنرهای نمایشی یك میلیارد ریال كمك خواهد كرد.
وی اظهار داشت:در تئاتر و جشنواره های استانی و پس از حضور آثار برتر در جشنواره منطقه ای از هیات داوران خواسته شد تا یك اثر را كه می تواند در جشنواره های بین المللی حضور پیدا كند را معرفی نمایند.
آشنا عنوان كرد: یكی از ضعف های تئاتر در كشور همواره ضعف در اجرای عمومی است كه می بایست فضای لازم برای نمایش و اجرای عمومی تئاتر فراهم شود.
وی ابراز داشت :با توجه به استقبال مردم از جشنواره های تئاتر استانی می بایست آثار ارایه شده در این جشنواره ها به سمت كارهای محلی و اصیل سوق داده شوند زیرا در جشنواره های بین المللی نیز از این آثار سراغ گرفته می شود./س

برچسب ها: تئاتر ، هنرهای ، نمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.