استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: 450 هكتار از اراضی كشاورزی دشت لیشتر تا 50 روز آینده تكمیل و برای زیر كشت رفتن به كشاورزان منطقه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج سید 'حسین صابری' در تحلیل دستاوردهای سفر به گچساران افزود: وزارت نیرو 10 میلیارد ریال برای تجهیز و تكمیل آبیاری تحت فشار در اراضی دشت لیشتر اختصاص داد.
وی مكلف شدن شركت مهندسی آب كهگیلویه و بویراحمد برای اتصال شبكه آبرسانی آب شرب دوگنبدان به طرح آبرسانی سد كوثر را از سایر دستاوردهای مهم این سفر اعلام كرد.
صابری بر لزوم اتصال 22 روستای گچساران به طرح آب سد كوثر به شهر دوگنبدان با اعتبارات آبفای روستایی كهگیلویه و بویراحمد تاكید كرد.
وی بیان كرد: احداث مخارن و هدایت آب برای ایجاد آبیاری تحت فشار در یك هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی امامزاده جعفر (ع) تا سر حد زمین های كشاورزی بر عهده وزارت نیرو و در اراضی كشاورزی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بر عهده كشاورزان قرار گرفت.
صابری اظهار داشت: واگذاری انشعابات تصفیه خانه فاضلاب كهگیلویه و بویراحمد به مردم و جمع آوری فاضلاب كنونی تا پایان خردادماه 92 بر عهده فرمانداری و اداره امور آب این استان است./س

برچسب ها: تجهیز ، تکمیل ، آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.