سرهنگ کارآگاه مؤذن از انهدام باندي که با موتورسيکلت آپاچي مشکي رنگ از زناني که به شعبات بانکي و دستگاه هاي خودپرداز مراجعه مي کردند،کيف قاپي مي کردند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس،سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ،  با اعلام اين خبر گفت: ساعت 20 روز يازدهم مردادماه سال جاري مأموران کلانتري 136 فرجام در حين گشت زني در خيابان سراج متوجه فريادهاي "دزد ـ دزد" تعدادي از شهروندان شدند که به سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت مشکي را تعقيب مي کردند .
*دستگيري يکي از سارقان : 
مأموران کلانتري با مشاهده ي صحنه تعقيب سارقان موتورسوار توسط شهروندان ، بلافاصله به تعقيب موتورسواران پرداخته و در "بلوار دلاوران" موفق به دستگيري يکي از سرنشينان آن به هويت "فرهاد . ز" ( 37 ساله ) شدند اما راننده موتورسيکلت ، با استفاده از شلوغي ايجاد شده در محل دستگيري همدستش و نهايتا رها کردن موتورسيکلت در محل متواري شد .
با دستگيري يکي از سارقان و کشف کيف دستي سرقت شده ، متهم لب به اعتراف گشود و به سرقت کيف هاي دستي زنانه به شيوه "آويزان بري" در خيابان سراج اعتراف کرد ؛ بلافاصله مأموران پس از دستگيري يکي از متهمان ، با مراجعه به محل سرقت ( در خيابان سراج ) موفق به شناسايي خانم جواني به عنوان صاحب کيف شدند . 
*پرونده در پايگاه چهارم پليس آگاهي : 
با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه سوم دادياري دادسراي ناحيه 4 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .  
تحقيقات پليسي و اعتراف به دهها فقره کيف قاپي در شرق تهران :
با ارجاع پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي ، کارآگاهان اين پايگاه در اولين مرحله از اقدامات خود به بررسي سوابق متهم "فرهاد . ز" پرداخته و اطمينان پيدا کردند که اين متهم يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کيف قاپي است که پيش از اين چندين بار به جرم سرقت (به شيوه کيف قاپي) دستگير شده و آخرين بار آن نيز مربوط به سال گذشته است که به تازگي از زندان آزاد شده است .
در ادامه تحقيقات و با توجه به دستگيري متهم در زمان ارتکاب سرقت ، "فرهاد . ز" به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به دهها فقره کيف قاپي در مناطق مختلف شرق تهران ، همدست خود به هويت "عليرضا . ع" ( 30 ساله ) را نيز معرفي کرد .
*دستگيري "عليرضا . ع" :
با توجه به اعترافات "فرهاد . ز" و معرفي همدستش ، کارآگاهان با شناسايي محل تردد "عليرضا . ع" در منطقه دروازه غار اين محل را تحت مراقبت هاي خود قرار داده و نهايتا در ساعت 9 شب 26 شهريورماه موفق به دستگيري وي شدند.
با دستگيري عليرضا و با توجه به اعترافات بدست آمده از همدستش ، او نيز به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره کيف قاپي از زنان و به شيوه "آويزان بري" اعتراف کرد .  
در ادامه تحقيقات از متهمان ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که هر دو متهم از مجرمان سابقه دار در زمينه کيف قاپي بويژه به شيوه "آويزان بري" هستند که آخرين بار نيز پس از دستگيري ، در زندان با يکديگر آشنا شده و پس از آزادي و همچنين به واسطه سکونت در يک منطقه (دروازه غار ) ، با خريد يک دستگاه موتورسيکلت آپاچي مشکي رنگ اقدام به تشکيل گروهي 2 نفره کرده و براي جلوگيري از هرگونه دستگيري و يا مقاومت احتمالي از سوي مالباختگان ، در طول اين مدت تنها به سرقت از خانم ها پرداخته اند .
*شناسايي دهها مالباخته زن :
با توجه به شيوه و شگرد استفاده شده در سرقت ها که متهمان با شناسايي مالباختگان خانم مراجعه کننده به شعبات بانکي ، دستگاه هاي خودپرداز و ... از همراه بودن پول به همراه آنها اطمينان داشته و در مواردي نيز به صورت کاملا اتفاقي ، اقدام به ارتکاب سرقت هايشان کرده بودند ، کارآگاهان با جمع بندي شکايت هاي طرح شده در سطح کلانتري هاي مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران و بررسي سرقت هاي مشابه موفق به شناسايي دهها مالباخته زني شدند که عمدتا از ساعت 18تا 22 شب و در زمان مراجعه آنها به محل زندگي ، مورد سرقت قرار گرفته بودند .
 سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعترافات صريح متهمان و همچنين شناسايي دهها مالباخته خانمي که موفق به شناسايي متهمان شدند ، قرار قانوني براي هر دو متهم صادر و متهمان جهت رسيدگي تخصصي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان ، در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کليه مالباختگاني که بدين شيوه و توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت مشکي رنگ ، در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران بويژه در نارمک ، رسالت ، تهرانپارس ، سراج و ... مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان ـ خيابان شهيد ابوذر غفاري ـ بالاتر از بيمارستان رسالت ، مراجعه نمايند./ف

برچسب ها: متهم ، پایگاه ، پلیس ، آگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار