يک حقوقدان گفت: زندانيان امنيتي با نيت‌هاي متفاوت دست به اقداماتي مي‌زنند که با توجه به تعدد جرم، سطح جرم و اينکه به چه ميزان امنيت جامعه را به هم ريخته باشند، براي آنها مجازات متفاوتي در‌ نظر گرفته مي‌شود.

امير طاهرخاني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره مجازاتي كه در قانون جزا براي زندانيان امنيتي پيش‌بيني شده است، اظهار داشت: افرادي که مخل آرامش و امنيت جامعه شوند، قانون مجازاتي را براي آنها پيش‌بيني کرده است.

اين حقوقدان ادامه داد: براي اين اشخاص پرونده‌اي تشکيل و پس از گذراندن تحقيقات لازم و شنيدن اظهارات متهم‌، قاضي بر اساس محتويات پرونده آن را با قانون تطبيق داده و حکم صادر مي‌کند.

طاهرخاني با اشاره به متفاوت بودن سطح جرايم امنيتي خاطرنشان كرد: زندانيان امنيتي با نيت‌هاي متفاوت دست به اقداماتي مي‌زنند که با توجه به تعدد جرم، سطح جرم و اينکه به چه ميزان امنيت جامعه را به هم ريخته باشند، براي آنها مجازات متفاوتي در‌ نظر گرفته مي‌شود.

 اين حقوقدان يکي از دلايل طولاني شدن بررسي يک پرونده و رسيدن به نتيجه قطعي براي صدور حکم را عدم علم و آگاهي قاضي دانست و خاطر‌نشان کرد: قاضي به دليل اينکه نسبت به پرونده  يقين حاصل نکرده در نتيجه نمي‌تواند حکمي صادر کند لذا تحقيقات مي‌تواند به شفافيت پرونده و احکامي که بناست صادر شود، کمک کند.

وي در پايان يادآور شد: قاضي پرونده علم و آگاهي را از طريق اعترافات مجرم و يا از طريق تحقيقات به دست مي‌آورد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار