برنامه زنده "دوستان" با هدف ايجاد فضايي صميمي و حفظ ارتباط ميان نوجوانان خارج از كشور با داخل كشور جمعه ها از شبكه جهاني جام جم پخش مي شود.

مسعود ساكت اف؛ تهيه كننده برنامه "دوستان" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: دوستان به منظور ايجاد و حفظ ارتباط ميان نوجوانان خارج از كشور با فعاليت هاي نوجوانان داخل كشور تهيه شده است.
وي افزود: هدف اصلي تهيه و توليد اين برنامه راه اندازي باشگاهي بود كه باعث ارتباط هر چه بيشتر مخاطب و برنامه شود، كه متاسفانه به دليل كمبود امكانات فني و نبود سايت مختص برنامه اين امر صورت پذيرفت.
وي ادامه داد: همچنين هدف ديگر برنامه "دوستان" ايجاد فضايي صميمي در برنامه بود كه اين امر باعث شد تا برنامه "دوستان" از 2 سال گذشته به عنوان برنامه برگزيده از نگاه مخاطبان انتخاب شود.
ساكت تصريح كرد: اين برنامه براساس نظرسنجي در شبكه جام جم و همچنين بررسي نياز مخاطبان شكل گرفت تا با  ايجاد فضايي شاد و مفرح، ارتباطي دو سويه با قشر نوجوان برقرار شود.
وي اظهار داشت: در برنامه "دوستان" با همكاري گروه تحقيق و پژوهش به معيارهاي متفاوتي براي دعوت از ميهمانان توجه مي شود. بخش اول ميهماناني هستند كه براساس اتفاقات روز فرهنگي و هنري در برنامه حضور پيدا مي‌كنند بخش دوم افرادي كه به ترويج فرهنگ و زبان فارسي كمك مي كنند و در نهايت از بين نظرات مخاطبان به دعوت از ميهماناني كه حضورشان در برنامه مفيد خواهد بود مي‌پردازيم.
اين تهيه كننده گفت: در برنامه "دوستان" سعي شده تا با نظر مديران گروه و نياز سنجي مخاطبان خارج از كشور تصويري زيبا و واقعي از اين مرز و بوم براي مخاطبان خارج از كشور تداعي شود به گونه اي كه حس نوستالوژيك ايران را براي آنها زنده نگه دارد.
وي بيان كرد: در اين برنامه تلاش مي شود تا متناسب با هر رويداد و يا اتفاقي كه در سطح بين المللي در حوزه هاي مختلف علمي - فرهنگي، هنري و ... رخ مي دهد يك مهمان خارجي به برنامه دعوت شود و پيرامون آن رويداد به بحث و گفتگو بپردازيد.
وي خاطرنشان كرد: در نگاه كلي در روند برنامه سازي بايد استفاده از پژوهش وهمچنين شناخت نياز مخاطبان در راستاي پيشبرد اهداف برنامه بهتر شدن برنامه كمك كنيم.
گفتني است؛ برنامه "دوستان" به صورت زنده در روزهاي جمعه، شنبه و يكشنبه شبكه اروپا ساعت 18 به وقت تهران روي آنتن شبكه جهاني جم جم يك مي‌رود./ص
برچسب ها: برنامه ، دوستان ، شبکه ، جهانی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار