معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی كرمانشاه در دومین جلسه هماهنگی منطقه ای مدیران سرمایه گذاری جهاد كشاورزی استانهای غرب كشور به برخی توانمندیهای بخش كشاورزی استان اشاره كرد و گفت : استان كرمانشاه دارای 14 شهرستان و 948 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه از این میزان 252 هزار هكتار اراضی آبی و 696 هزار هكتار اراضی دیم می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس 'علی چاله چاله'  گفت: كل تولید محصولات كشاورزی استان بیش از چهار میلیون تن است كه از این میزان سه میلیون و 300 هزار تن محصولات زراعی، 368 هزار تن محصولات باغی، 363 هزار تن تولیدات دامی و 10 هزار و 500 تن تولید ماهی و آبزیان می باشد.

وی افزود: كرمانشاه در زمینه تولید گندم رتبه چهارم كشور، تولید نخود رتبه اول، عملكرد ذرت دانه‌ای رتبه اول، عملكرد چغندر قند رتبه ‌اول، عملكرد جو آبی رتبه ‌اول، جو دیم رتبه ‌دوم و در تولید ماهیان گرمابی در بین استانهای غیرساحلی رتبه اول كشور را دارد.

چاله چاله خاطرنشان كرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح توسعه با تلاش پرسنل جهاد كشاورزی و سایر ادارات مرتبط از ابتدای اجرای این طرح تاكنون شش هزار و 186 طرح با چهار هزار و 390 میلیارد ریال اعتبار در ستاد اجرایی استان كرمانشاه مصوب و به بانك عامل معرفی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی كرمانشاه افزود: از طرحهایی كه به بانك معرفی شده تعداد چهار هزار و 642 طرح به مبلغ دو هزار و 790 میلیارد ریال در بانك كشاورزی مصوب شده كه پس از آن باید متقاضیان نسبت به تكمیل پرونده، انجام كارشناسی طرح و ارایه وثیقه اقدام كرده و پس از تایید بانك تسهیلات خود را دریافت كنند.

وی تصریح‌ كرد: از چهار هزار و 642 پرونده مصوب شده در بانك‌ كشاورزی تاكنون یك هزار و 667 فقره پرونده به مبلغ 557 میلیارد ریال تكمیل نهایی شده و توسط بانك عقد قرارداد شده و یك هزار و 76 پرونده نیز به مبلغ 366 میلیارد ریال تسهیلات آنها پرداخت و كار عملیاتی اجرای طرحها آغاز شده است.

چاله چاله، به روند جذب تسهیلات اشاره كرد و افزود: خوشبختانه سازمان جهاد كشاورزی در این خصوص موفق عمل كرده به شكلی كه تسهیلات اختصاص یافته از محل قانون هدفمند كردن یارانه ها صددرصد جذب شده، همچنین 95 درصد كمكهای فنی و اعتباری ملی در سال 90 و صددرصد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است.

در این گردهمایی دو روزه مدیران و كارشناسان امور سرمایه گذاری جهاد كشاورزی استانهای زنجان، لرستان، كردستان، همدان، آذربایجان غربی، ایلام و كرمانشاه و نیز نمایندگان سازمان تعاون و كار و رفاه اجتماعی، كارشناس مسوول اعتبارات شعب بانك كشاورزی و رییس سازمان نظام مهندسی كشاورزی كرمانشاه حضور داشتند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، کشاورزی ، قطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.