با توجه به این موضوع که امروز ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از معضلات جامعه به شمار می آید جهاد دانشگاهی می تواند بستری را جهت ارتباط دانشگاه و صنعت فراهم کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز در پانزدهمین جشنواره پایان نامه دانشجویی که در سالن همایش های پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد طی سخنرانی گفت: بحث ارتباط دانشگاه با صنعت، یکی از معضلاتی است که دانشگاه ها با آن مواجه هستند چنان چه توانایی جهاد دانشگاهی در این است که دانشگاه را  به صنعت  متصل کند و هم اکنون با توجه به نقشه راه امیدواریم که این امر محقق شود.

وی افزود: در سال 59 جهاد دانشگاهی شکل گرفت و قرار بود که پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت باشد و ما همچنان معتقدیم که جهاد دانشگاهی می تواند بستری را جهت این امر آماده کند.

یادگاری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بحث ورود به نقشه علمی مباحث مهمی را داشته که می تواند اجرا کند.

 برای تولید علم و تبدیل آن به ثروت یکی از راه ها پایان نامه های دانشجویی است

حجت الاسلام و المسلمین رنجبران رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه طی سخنرانی گفت: برای تولید علم و تبدیل آن به ثروت یکی از کانال های مطمئن پایان نامه ها خصوصاً پایان نامه های علوم انسانی است که به نظر می رسد همت عالی که شورای انقلاب فرهنگی و همچنین نهاد رهبری دارد می تواند در این بخش موثر باشد.

وی افزود: هم اکنون دشمنان با ترور دانشمندان و محققان ایرانی یک فضای جدیدی را برای ایرانیان باز کرده اند اگر چه از این امر غافل هستند که در این فضای جدید نیز رزمندگانی وجود دارند که حرکت می کنند.


 شهید شهریاری فردی با علم طبیعی و عرفانی بود

قاسمی همسر دکتر مجید شهریاری در ادامه گفت: بحث کاربردی کردن پایان نامه ها با زحمت زیاد مسئولین و تعاملی که وجود دارد رشد خود را طی می کند تا به نتيجه آن که علمی کرد پایان نامه ها برسد.

وی افزود: دکتر شهریاری با طی کردن مراحل علمی و مراحل دینی و مکارم اخلاقی توانست به آنچه که هدف آفرینش و خلقت بوده برسد چرا که این شهید یک فردی با علم طبیعی و علم عرفانی بوده است.

قاسمی تصریح کرد: من مطمئن هستم که اگر دکتر شهریاری بار دیگر فرصت زندگی را در این دنیا پیدا کند باز به همین راه رفته و دنبال پژوهش های تحقیقاتی خو می روند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار