آسمان کشور به زودي شاهد ورود 11 فروند هواپيماي جديد MD و ايرباس 310 و 320 مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در مراسم ريل گذاري راه آهن تهران- تبريز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه امسال 75 هزار زائر با 700 ثورتي پرواز جابجا شدند گفت: در اين ماه و ماه آينده اين تعداد زائر به خانه خدا مشرف خواهند شد به طوري که سال گذشته 50 درصد زائران از طريق خطوط هوايي عربستان  جابجا مي شدند اما امسال عربستان جابجايي زائران را با ناوگان خود قبول نکرده بنابراين کليه پروازها توسط ناوگان هوايي کشور جابجا مي شوند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه به زودي شاهد ورود 11 فروند هواپيماي جديد به کشور خواهيم بود گفت: اين 11 فروند شامل MD  و  ايرباس 310 و 320 است.

وزير راه با اشاره به پروژه هاي مهم در بحث جاده اي کشور گفت: 72 کيلومتر آزادراه کنارگذر مشهد مقدس و همچنين بزرگراه بندرعباس به بيرجان و همچنين بزرگراه 50 کيلومتري در خراسان جنوبي افتتاح خواهند شد.

لازم به ذکر است، 50 کيلومتر بزرگراه واقع در خراسان جنوبي فردا به بهره برداري مي رسد.

نيکزاد اضافه کرد: به زودي شاهد افتتاح و بهره برداري از قطعه 4 آزادراه تهران- شمال هستيم.

وزير ر اه و شهرسازي در ادامه به 11 بندر مهم و استراتژيک کشور اشاره کرد و گفت: رقمي بالغ بر 700 ميليارد تومان سرمايه گذاري در 11 بندر مهم و استراتژيک انجام شده که مي توان به بنادري چون بندر امام خميني (ره)، بندر شهيد رجايي، بندر امير آباد، آستارا و ساير بنادر اشاره کرد.

وي تاکيد کرد: در بخش ريلي هم پروژه هاي مهمي در حال تکميل و افتتاح است.

نيکزاد تصريح کرد: در بحث توسعه جاده اي از طريق فروش اوراق مشارکت در بحث هوايي از تسهيلات صندوق توسعه ملي در بنادر که به صورت درآمد هزينه است سعي مي شود از فروش اوراق مشارکت براي پروژه ها نيز بهره مند شويم.

وي اضافه کرد: در بخش ريلي اجازه فروش اوراق مشارکت و همچنين استفاده از منابع عمومي را کسب کرديم تا بتوانيم پروژه ها را از طريق فروش اوراق و منابع عمومي به بهره برداري برسانيم.

نيکزاد در پايان با اشاره به اينکه مشکلي براي استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي به منظور اجراي پروژه ها نداريم گفت: خوشبختانه با ورود بخش خصوصي و پيدا کردن بانک هاي عامل در بخش هاي مختلف ريلي، بندري و جاده اي توانسته ايم تسهيلات مورد نياز به پروژه ها اختصاص دهيم./عب
برچسب ها: هواپیما ، بنادر ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار