نرخ ارز براساس مديريت شناور در کشور مديريت مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدهاشم بت شکن مدير عامل بانک اقتصاد نوين در حاشيه بازديد از نمايشگاه صنعت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزي از هفته آينده در فاز اول رقمي بالغ بر 25 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت را منتشر مي کند که بانک اقتصاد نوين به عنوان بانک عامل فروش اوراق مشارکت مربوطه انتخاب شده است.

وي تصريح کرد: اين اوراق يک ساله و نرخ سود علي الحساب آن سالانه 20 درصد و قابل بازخريد نزد بانک هاي عامل است که نرخ سود بازخريد آن 19 درصد تعيين شده است و اين اوراق قابليت بازخريد در بورس را هم دارد و تضمين آن کاملا برعهده بانک مرکزي است.

وي افزود: از مجموع اين 25 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت 5 هزار ميليارد ريال آن به بانک اقتصاد نوين اختصاص داده شده است و مقاطع پرداخت سود آن هر 3 ماه يک بار است و اين  اوراق مي تواند نقش موثري در جمع آوري نقدينگي موجود در جامعه داشته باشد.

مديرعامل بانک اقتصاد نوين افزود: با توجه به آغاز پيش فروش سکه که عامليت آن به عهده بانک ملي گذاشته شده است که در اين رابطه از محل منابع مالي خود بانک ملي هزينه مي شود اما در خصوص اوراق مشارکت مسئوليت آن به عهده بانک مرکزي است.

بت شکن در خصوص رقم مطالبات معوق بانک اقتصاد نوين اظهار داشت: مطالبات معوق اين بانک رقم متنابه اي را شامل مي شود زيرا از سال هاي قبل و در زمان مديريت هاي قبلي اين مطالبات به وجود آمده است به همين علت عددهاي بزرگ و متعددي به خصوص در رابطه با اخذ مطالبات معوق از شرکت ها که برخي از اين شرکت ها با رکود مواجه هستند به همين علت ما اقدام به استمهال بدهي برخي از اين شرکت ها به علت اينکه بخش توليد کشور هستند را ساماندهي کنيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار