معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و فصل پاییز، از باغداران و کشاورزان محترم خواست، نکاتی را با توجه به آغاز فصل کشت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

مهندس مرتضی مرادی، با اشاره به اینکه؛ کشاورزان عزیز می توانند به وسیله دستگاه هشدار دهنده ساعات بحرانی سرمازدگی، با انجام عملیات به موقع، از وقوع خسارت به باغات جلوگیری کنند، گفت: به منظور جلوگیری از خسارت سرمای دیررس بهاره، کشاورزان باید از کاشت درختان حساس در کف دره ها و اراضی پایین دست دامنه ها خودداری کنند و همچنین به منظور کاهش خسارت سرمازدگی به شکوفه های بادام، اقدام به کاشت ارقام دیرگل کنند.

وی افزود: با استفاده از آبیاری تحت فشار، از جمله آبیاری قطره ای، می توان موجبات صرفه جویی در مصرف آب به میزان 60 درصد و مقابله مؤثر با خشکسالی را فراهم کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه از کاشت درختان با نیاز آبی بالا در مناطق کم آب باید خودداری شود، گفت: در مناطق کم آب، حتی المقدور آبیاری بایستی در شب انجام شود و کشاورزان با ایجاد فاصله زمانی بین نوبت های آبیاری در زمان بحران کمبود آب، درختان خود را نسبت به کم آبی مقاوم نمایند.

وی تصریح کرد: از کاشت درختان با نیاز آبی بالا در مناطق کم آب خودداری و همچنین به منظور استفاده بهینه از آب و کود، بایستی درختان مسن و آفت زده، از باغات حذف و خارج شوند.

به گفته وی؛ استفاده از کودهای آلی در باغات، موجب بالا بردن ظرفیت جذب و نگهداری آب، و صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد و حتی الأمکان در مناطق کم آب، از کودهای ازته، کمتر و از کودهای پتاسه، بیشتر استفاده شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.