کرمانشاه/

ساماندهی مجموعه بیستون بیش از 70 درصد پیشرفت دارد

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، گفت: کار ساماندهی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین راعی گفت: برای پروژه ساماندهی مجموعه بیستون 10 اولویت کاری را در نظر گرفته بودیم که به ترتیب اولیت ها در حال انجام کار می باشیم.

وی ادامه داد: احیاء کردن جاده شاهی مجموعه بیستون که دارای قدمتی 5 هزار ساله است، یکی از اصلی ترین اولویت های کاری در این مجموعه بوده که خوشبختانه کار ساماندهی و کناره سازی و شن ریزی آن به اتمام رسده است.

راعی اظهار داشت: ساماندهی محور سراب بیستون تا محل ورودی شمالی مجموعه دیگر اولویت کاری در بیستون بوده که آن نیز به اتمام رسیده است.همچنین یک مسیر دسترسی سواره برای مواقع اضطراری از پشت پایگاه میراث فرهنگی بیستون را درست کرده ایم.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، گفت: 30 تابلوی اطلاع رسانی جدید نیز ساخته شده و در محل آثار بیستون نصب شده است.

وی ادامه داد: کاخ ساسانی این مجموعه که تا کنون هفت فصل مورد کاوش باستان شناسان قرار گرفته است نیز به نوعی آماده شده که مردم و گردشگران بتوانند از آن دیدن داشته باشند.

راعی اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در این مجموعه صورت گرفته است، آامده سازی کاروانسرای صفوی بیستون برای برگزاری جشنواره جهانی سنگ نوردی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار ساماندهی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.