در تبدیل محصولات با مشکل روبرو هستیم وتا پایان سال 1404باید 50شرکت کاردانش بنیاد ساخته شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها صبح امروز در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی و بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی طی سخنرانی در مرکز همایشهای بین المللی صداوسیما گفت: انتظارات ما از دانشگاه علمی کاربردی که تنها به مبحث ایده کارفرینی ومهارت کارآفرینی است ،نباید اختصاص یابد بلکه باید این ایده به تمامی دانشکاههای بزرگ منتقل شود وتمامی دانشگاههای بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد



وی افزود: هم اکنون درتبدیل پژوهش به محصولات با توجه به رشد علمی که در کشور صورت گرفته با مشکل مواجه هستیم واین درحالی است که در بسیاری از کشورها در تبدیل پژوهش به محصول رشد صعودی بوده واز ما جلوتر هستند.

محمدیان تصریح کرد: ایده تبدیل پژوهش به محصول در دانشگاه های بزرگ باید عملی شود.

وی به نکته دوم اشاه کرد وافزود: نکته دوم برای هرچه بهتر شدن مهارتهای کارآفرینی این است که دانشگاه علمی کاربردی باید به شرکت های دانش بنیاد توجه ویژه ای داشته چنانچه در نقشه جامع علمی کشور مشخص شده  است ،در افق 1404 باید 50هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته باشد وهم اکنون تنها 9هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد.

باید به روحیه مسئولیت پذیری دانشجویان توجه شود

محمدیان درادامه به نکته سوم اشاره و افزود: پرداختن یا توجه به دانشگاه فنی حرفه ای یا همان آموزشکده های فنی حرفه ای باید بیش تر از پیش صورت گیرد چنانچه در2سال پیش مجلس آموزگاههای فنی حرفه ای را که زیر مجموعه آموزش پرورش بودند به وزارت علوم منتقل کرد واین انتقال می تواند مکملی در جهت رشد سریعتر در آموزش مهارت کار آفرینی باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون آمادگی خوبی در دانشگاه علمی کاربردی برای سامان بخشیدن به این عمر وجود دارد. البته نباید فراموش شود ارزش گذاری علمی ، فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی کم رنگ شود، بنابراین انتظار ما این است که همانقدر به بحث کار آفرینی به بحث کارآفرینی در کشور توجه می شود باید به بحث روحیه مسئولیت پذیری در دانشجویان دلبستگی دانشجویان به مسئولان نظام نیز توجه شود.

 بیست هزار استاد دانشگاه در طرح معرفت افزایی شرکت کردند


محمدیان در ادامه گفت: یکی از مسئولیت های اصلی دانشگاه علمی کاربردی این است که همانقدر که به مباحث علمی در این دانشگاه توجه می شود باید به علم همراه ایمان نیز توجه شود.

وی افزود: از 2سال پیش تاکنون که طرح معرفت افزایی اساتید آغاز شده، 20 هزاراستاد دانشگاه در این طرح شرکت کرده که همه این اساتید هم از حضور در این طرح احساس رضایت داشته اند وامیدواریم در جشنواره بعدی خبرهای خوشی در خصوص این دانشگاه بزرگ بشنویم./ع2
برچسب ها: پژوهش ، محصولات ، فرهنگی ، معرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.