صوفيه و واشنگتن امروز چهارشنبه توافقنامه اي را براي تبادل اطلاعات آنلاين ،در زمينه تروريسم و جرايم سازمان يافته پس از حمله ضد اسرائيلي ژوئيه گذشته در بلغارستان که هنوز زاوياي پنهان زيادي دارد ، امضا کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، تسوتان تسوتانف وزير کشور بلغارستان گفت:« اين توافقنامه مبادله گسترده تر اطلاعات ، اطلاعات دي ان اي و اثر انگشت را امکان پذير مي کند و به مبارزه مشترک ما با جرم و جنايت سازمان يافته فرا مرزي و تروريسم کمک خواهد کرد.»

جانت ناپوليتانو وزير امنيت داخلي آمريکا نيز تصريح کرد هدف اين توافقنامه همچنين جلوگيري از ورود جنايتکاران و تروريست ها به کشورهاي ما از طريق تبادل اطلاعات پيش از ورود تروريست هاست.

بلغارستان و آمريکا اکنون در زمينه تحقيقات مربوط به حمله ضد اسرائيلي در فرودگاه بورگاس بلغارستان در هجدهم ژانويه که به کشته شدن شش تن و زخمي شدن حدود سي تن منجر شد، همکاري مي کنند.

 جان برنان  مشاور باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا در مبارزه با تروريسم ، پنج روز پس از اين حمله به بلغارستان سفر کرده بود.

دفتر فدرال تحقيقات آمريکا و سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا سيا نيز در تحقيقات براي شناسايي عامل و طراح اين حمله که همچنان نامشخص است، مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار