فعالان آمريکايي تاکيد کردند حملات آمريکا با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين غيرقانوني و اقدامي وحشيانه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ مخالفتها با حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان روز به روز افزايش مي يابد. حتي شهروندان آمريکايي نيز به جمع اين مخالفان پيوسته اند. مشارکت فعالان ضدجنگ آمريکايي در تظاهرات اسلام آباد در محکوميت اين حملات آمريکا در پاکستان مويد همين مسئله است. اين فعالان آمريکايي روز گذشته در پايتخت پاکستان شعار دادند که بايد اين حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي ترورها متوقف شود. گروهي از فعالان خانم آمريکايي مسير طولاني را طي کرده اند تا به پاکستان بيايند و اين حملات را محکوم کنند.

باني ماهوني از فعالان صلح طلب آمريکايي در تظاهرات ديروز اسلام آباد گفت: ما اينجا آمده ايم زيرا فعال صلح هستيم. ما با اين کار مي خواهيم توجه ها را به استفاده از حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين جلب کنيم و اينکه بايد اين حملات متوقف شود. ما براي اين منظور روزه گرفته ايم. ما با خودداري از خوردن و آشاميدن اعتراض خود را نشان مي دهيم. ما با جنگ موافق نيستيم. ما با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي حملات مخالف هستيم. ما در اين زمينه در کنار مردم پاکستان ايستاده ايم و با آنها اعلام همبستگي مي کنيم.

به گفته سازمانهاي بين المللي فعال در زمينه حقوق بشر ، از سال دو هزار  و چهار تاکنون بيش از سه هزار غيرنظامي در حملات آمريکا با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مناطق قبيله نشين پاکستان کشته شده اند.

ميديا بنجامين ديگر فعال صلح طلب آمريکايي در تظاهرات پاکستان گفت: ما با شرکت در اين تظاهرات مي خواهيم اين پيام را به باراک اوباما بدهيم که سياستهاي او در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين غيرقانوني و غيرانساني و ناقض قوانين بين المللي و وحشيانه است. بايد اوباما اين حملات را متوقف کند. او بايداز ترور افراد دست بکشد. او بايد به سمت مذاکره برود تا در نهايت بتوانيم همگي در صلح زندگي کنيم.

اين تظاهرات در حالي در پاکستان برگزار مي شود که احساسات ضدآمريکايي در اين کشور افزايش يافته است. فشارهاي بين المللي نيز برضد آمريکا به علت استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي حملاتش که به کشته شدن غيرنظاميان منجر مي شود شدت پيدا کرده است. سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) اين حملات را در پاکستان هدايت و کنترل مي کند.

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار