رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: خدمت در سپاه نعمتی بزرگ است و هر كس در اين نهاد مقدس خدمت كند بايد بداند كه موهبتي نصيب او شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی  در كنگره 4000 شهيد و سردار پشتيباني و تداركات سپاه كه در سالن‌ همايش‌هاي برج ميلاد در حال برگزاري است با اشاره به اينكه خدمت در سپاه پاسداران يك نعمت است، اظهار داشت: هر كس در اين نهاد مقدس خدمت كند بايد بداند كه موهبتي نصيب او شده و سپاه نهادي است كه از ابتداي انقلاب بر اساس تقوا تاسيس شد و در دوراني كه مشكلات متعددي كشور را در بر گرفته بود عده اي انقلابي دور هم جمع شدند و با دست خالي و با اتكا به حمايت امام خميني (ره)‌ اين نهاد را تشكيل دادند.

وي افزود: در آن زمان كشور با مشكلات عمده‌اي در گنبد، كردستان، سيستان و بلوچستان و مناطق ديگر روبرو بود و مسئوليت بزرگي را برادران سپاه احساس كردند.

لاريجاني گفت:‌ اين افراد دغدغه الهي داشتند و براي خدا آمدند و نسل‌هاي بعدي هم همين ويژگي‌ را در دفاع مقدس داشتند لذا ظرفيت سپاه ظرفيتي بزرگ است و در ميان نهادهاي مختلف جمهوري اسلامي هيچكدام ويژگي مهم و پرتحرك سپاه را نداشته و ندارند و اين امر موجب يك نوع شوريدگي و دلدادگي در داخل سپاه شده است و از ابتدا كسي به دنبال حقوق و ارتقا درجه و امثال اينها نبوده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: خصوصيت ديگر سپاه كه بسيار پرارزش است ويژگي مجاهدت بوده كه اين نهاد از بدو تولد با پديده مجاهدت عجين است و در ميدان عمل اين ويژگي را به منصه ظهور رساند و همين عامل باعث سرافرازي اين نهاد و ملت مي‌شود لذا داشتن روحيه جهادي همه سدها را مي‌شكند.

لاريجاني افزود: مردمي بودن ويژگي سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است زيرا معمولا بخش‌هايي از نيروهاي مسلح به خاطر برخي خصوصيات و مسائل امنيتي از بدنه مردم جدا مي‌شوند اما اعضاي سپاه در درون مردم زيست كرده و در آن زمان كه برادرمان محسن رضايي در ابتدا تشكيل سپاه خيلي نقش داشت و در ارتباط با مردم فعاليت‌هاي زيادي وجود داشت و همچنين ارادت قلبي و ارتباط پرتحركي ميان نيروهاي سپاه و ولايت فقيه وجود داشته و دارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امتزاج اين امور سپاه را به عنوان نيروي قدرتمند بازدارنده و سرمايه كشور شناسانده و هيچ جايگزيني ندارد و اين امر به خاطر عده و عُده نيست و شايد در خاورميانه چنين نيروي قوي نداريم، البته در صحنه بين‌المللي بسيار غوغا مي‌كند اما خودشان مي‌دانند با چه نيرويي طرف هستند و جرات جسارت ندارند و عامل مهم آن همين خصوصيات سپاه است.

وي تصريح كرد: بايد از نقش برادرمان محسن رضايي و ياران ايشان مانند آقايان شمخاني، باقري و ديگران كه همه هستي خود را در اين زمينه گذاشتند ياد كرد كه با توجه به اينكه ساماندهي و شكل دادن به سپاه در ابتدا مشكلات زيادي داشت آنها دراين زمينه نقش زيادي داشتند و در صحنه دفاع مقدس همه تلاش خود را وقف كشور و انقلاب كردند كه بايد از تجربيات همه اين عزيزان بهره‌گيري شود.

لاريجاني با اشاره به اينكه بخش لجستيك و تداركات درون سپاه از اهميت خاصي برخوردار بود، گفت: در بيرون از سپاه اين بخش غريب بود اما در درون سپاه چون اعضا اين نهاد و فرماندهان و بقيه بايد با آنها كنار مي‌آمدند تا به نوعي كارشان به سامان برسد، صحبت از آن بسيار بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين بخش هيچگاه حاشيه‌نشين نبوده و همه به موفقيت فرماندهان كمك مي‌كردند كه در اين زمينه بايد از زحمات برادرمان جناب رفيق‌دوست ياد كرد كه با خصوصيات خود كارها را پيش مي‌برد و در زمان بني‌صدر كه بن‌بستي براي سپاه بود،، رفيق‌دوست با ارتباطات خوبی که داشت كمك‌هاي زیادی را با همين تماس‌ها به جبهه آورد يا اينكه در توليد مهمات و سلاح بناي جديدي را در وزارت سپاه ايجاد كرده و صنايع سپاه را پايه‌گذاري كرد و با توجه به شرايط كشور كه توليد امكانات خيلي سخت بود وزارت سپاه توانست امكانات كشور را به سمت سپاه بكشاند و زحمات جناب رفيق‌دوست در اين زمينه بسيار مهم بود و ما شاگرد او بوده‌ايم و او همچنان رئيس ماست؛ لذا بايداز افرادي مانند جناب رضايي، رفيق‌دوست، شمخاني و... تجليل شود.

وي افزود: در صفحه زريني از انقلاب شما سپاهيان نقش بزرگي را در پيروزي داشتید و تجربيات زيادي را كه به سادگي به دست نيامده در عرصه مجاهدت و پشتيباني صورت داديد كه تحريم‌ها را در آن شرايط سخت دفاع مقدس دور زده و كشور را حفظ كرديد، امروز  نیز تحريم‌ها  اما از جنس متفاوتي  وجود دارد  و از بعد اقتصادي فراگيرتر است و غرب در رسانه‌هاي خود آنرا بزرگ مي‌كنند تا در ميان مردم اضطراب به وجود بيايد اما همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اينطور نيست و ما در طول 34 سال اخير هميشه تحريم بوده‌ايم لذا فرصت‌ توليد امكانات و صنايع سپاه اعم از موشك، سلاح و ... مانند زحمات كساني مثل شهيد تهراني مقدم كه دانشمند واقعي بود و كارهاي زيادي انجام داد تبديل به فرصت شد و اين يعني انسان‌هايي كه از مديريت قوي براي عبور از شرايط سخت برخوردارند لذا امروز سپاه هم اینگونه است.

لاريجاني خاطر نشان کرد: قطعا در دو سه سال گذشته تهديدات زيادي از نظر داخلي و خارجي بوجود آمده و بايد براي سازماندهي وضع از فرصت‌هايي كه دور زدن تحريم‌ها مانند دوران دفاع مقدس وجود داشت در وضعيت امروز استفاده كرد و جنس كار خدمات سپاه در اينجا بايد به شكل مساعدت و استفاده از اين نيروي كارآمد انجام شود و از اين جهت ما هم آمادگي داريم كمك كنيم و انشاءالله با همت عزيزان و برقراري بستر آن از اين ظرفيت‌ها استفاده شود. 

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: لاریجانی ، رضایی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار