نمایندگان پارلمان عراق سیاست های خصمانه دولت ترکیه را در منطقه محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم،شماری از نمایندگان پارلمان از سیاست دولت ترکیه علیه عراق و سوریه انتقاد کردند و این سیاست را تهدیدی علیه امنیت منطقه و زمینه سازی برای آغاز جنگی جدید در منطقه دانستند. این نمایندگان عراقی تاکید کردند ترکیه با کشورهای همسایه خود تعامل منفی دارد و سیاست های آمریکا را در منطقه اجرا می کند.

حیدر قاسم خبرنگار این شبکه در بغداد در گزارشی در این زمینه افزود: نوری المالکی نخست وزیر عراق در واکنش به اقدامات منفی ترکیه علیه عراق،سوریه و منطقه از سیاست های آنکارا انتقاد و آن را زشت توصیف کرد و از جامعه بین المللی خواست برای متوقف کردن اقدامات خصمانه ترکیه علیه کشورهای همسایه دخالت کند. ناظران سیاسی اعلام می کنند سیاست های جدید ترکیه و دخالت های این کشور در امور داخلی سوریه و عراق، زمینه سازی برای آغاز جنگی جدید در منطقه است.

سید جمال بهاء الدین نماینده پارلمان عراق گفت: اقدامات و اظهارات غیرمسئولانه برخی از مقامات ترکیه را رد می کنیم. نخست وزیر عراق توصیف دقیقی از این اقدامات داشته است. ترکیه به پیامد سیاست های خود در منطقه توجه ندارد.

عدنان الشمحانی نماینده پارلمان عراق گفت: ترکیه با اجرای سیاست های آمریکا و غرب در منطقه امیدوار است وارد اتحادیه اروپا شود. ترکیه تسلیم سیاست های آمریکاست. سیاست های ترکیه شکست خورده و زیان هایی برای ملت ترکیه به همراه می آورد و به روابط ترکیه با عراق،سوریه و ایران آسیب می زند.

علی شبر نماینده پارلمان عراق گفت: ترکیه به جای این که باعث آرامش در برخی از کشورهای منطقه شود به تنش های جاری می افزاید و در امور داخلی سوریه،عراق و برخی از کشورهای عربی دخالت می کند.

خبرنگار این شبکه افزود: دولت عراق به صورت اصولی موضع خود را درباره بحران سوریه اعلام کرد و خواهان حل و فصل سیاسی بحران این کشور از طریق گفتگو شد و با تلاش های ترکیه برای وارد کردن ناتو به بحران سوریه و با حمایت سیاسی و مادی آنکارا از گروه های مسلح در سوریه مخالفت کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار