ریيس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیرعامل گفت: متاسفانه در مديرت بحران دچار چند معلوليتي هستيم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، امير محمودزاده در سومين همايش مديريت بحران در صنعت ساختمان و شريان‌هاي حياتي كه در محل هتل پرديسان برگزار شد، با اشاره به ارتباط اقتصاد مقاومتي با بحران، تصريح كرد: بدون حفظ زيرساخت‌ها و سرمايه‌ها نمي‌توانيم در مسير اقتصاد مقاومتي قدم برداريم.

وي با تاكيد بر بكارگيري نخبگان در تصميم‌گيري‌ها در مديريت بحران، عنوان كرد: در زلزله اخير آذربايجان چيزي كه به چشم ديديم چند نقطه ضعف اساسي بود كه بايد با مديريت صحيحي چنين وقايعي را كنترل كرد.

دبير علمي اين همايش اضافه كرد: با اتفاق‌هاي رخ داده و آسيب‌ديدگان در كشور به يك ساختار منسجم در مديريت بحران نيازمند هستيم.

محمودزاده با بيان اينكه وقت آن رسيده است كه به پيشگيري فكر كنيم نه به اتفاقات و مديريت حوادث رخ داده بعد از بحران، اظهار كرد: بايد روال گذشته تغيير كند و به جاي مديريت بحران بهتر است بگوييم مديريت توانمندسازي.

وي تاكيد كرد: مسوولان مديريت بحران يك مسوول معمولي نيستند بلكه آنها مسوول جان مردم هستند و بايد بيشتر از اين‌ها برنامه‌ريزي داشته باشند.

وي بر نقش رسانه‌ها به عنوان ركن ششم در مديريت بحران اشاره كرد و گفت: علاوه بر اين وقت آن رسيده كه مديريت بحران وارد دانشگاه‌ها شود و در كتاب‌ها پيشگيري‌ها جاي بگيرد.

رییس پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیرعامل در بخش ديگري از سخنان خود از مقالات ارسال شده به سومين همايش مديريت بحران در صنعت ساختمان و شريان‌هاي حياتي ياد كرد و افزود: 683 مقاله در دو مرحله در خصوص موضوع اين همايش داوري شدند كه در نهايت 70 مقاله برتر شناخته شد و در كتابي مجزا به چاپ رسيد.

در ادامه اين همايش محمدرضا اخوان عبداللهيان ریيس سازمان نظام‌مهندسي خراسان رضوي موضوع پيشگيري و مقاوم سازي را وظيفه ذاتي اين سازمان دانست و تصريح كرد: بايد در موضوع مديريت بحران هميشه آخرين دستاوردهاي علمي توسط متخصصان ارائه شود.

گفتني است چهارمين همايش مديريت بحران در صنعت ساختمان و شريان‌هاي حياتي در 12 ارديبهشت سال آينده در گرگان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: پژوهشکده ، بحران ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.