حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

امير اسفندياري:"جدايي نادر از سيمين" برخلاف ادعاي فراستي فيلم با ارزشي است

تعدد جشنواره باعث رونق سينماي ايران و از جمله راهيابي فيلم هايي چون "جدايي نادر از سيمين" به اسكار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه سينمايي "هفت" به مناسبت بيست و ششمين جشنواره بين المللي كودك و نوجوان با اجراي محمود گبرلو در اصفهان از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.
در بخش اول برنامه امير اسفندياري دبير بخش بين الملل فيلم هاي كودك و نوجوان مهمان برنامه "هفت" بود.
امير اسفندياري در خصوص ويژگي هاي بيست و ششمين جشنواره كودك و نوجوان گفت: بيست و ششمين جشنواره كودك و نوجوان از لحاظ كيفيت و كميت بسيار عالي بود و حدود 80 مهمان خارجي از داوران دست اندركاران سينماي كودك بودند.
وي افزود: هيئت داوران 3 نفر از افرادي بودند كه پيش از اين آثارشان موفق به كسب جايزه شده بود و تمام سعي ما برگزاري جشنواره اي پربار بود.
اسفندياري عنوان كرد: در 30 سال گذشته هيچ چيزي به اندازه سينما تبليغات مثبت درباره فرهنگ ايران و جمهوري اسلامي نكرده و بسياري از سياستمداران ما اذعان كردند كه خيلي از درهاي ما با سينما باز شده و سينما پنجره اي براي گسترش فرهنگ و هويت ما بوده است.
اسفندياري اظهار داشت: سينماي ايران سه دهه با قدرت و عزت حضور بين المللي داشته و اتفاقات بسيار خوبي از طريق جشنواره ها براي سينماي ايران رخ داده است.
وي اظهار داشت: سينماي پاك و معصوم ما با اين جشنواره به سينما معرفي شده و همچنين سينماي كودك نقطه قدرت ما است.
اسفندياري در پايان خاطرنشان كرد: اين جشنواره ها نقطه عطفي براي حضور فيلم هايي چون "جدايي نادر از سيمين" در اسكار مي شود "جدايي نادر از سيمين" فيلم با ارزشي است و برخلاف مسعود فراستي كه مخالف اين فيلم بودند.
وي در اين خصوص عنوان كرد: اين فيلم در همه جاي دنيا مطرح مي شود منتقدين بزرگ دنيا درباره آن تحليل مي كنند.
زاون قوكاسيان منتقد مهمان ديگر برنامه "هفت" بود.
زاون قوكاسيان با حضور در برنامه در خصوص تاثيرات وجود جشنواره ها گفت: جشنواره ها بايد در فصول مختلف سال در شهرهاي مختلف برگزار شود چرا كه اكثر آن ها هدفمند بوده و از امتيازات اين جشنواره ها كشف استعدادها و سكوي پرتاب جوانان است.
قوكاسيان اظهار داشت: جشنواره ها رونق توليد را قوي تر كرده و همچنين تبليغ خوبي براي اكران آثار است.
وي در خصوص مزاياي جشنواره كودك بيان كرد: جشنواره كودك نشان از يك واقعيت است كه با برنامه ريزي فرزندان خود را به تماشاي فيلم ها ببريم.
قوكاسيان در پايان در خصوص نقد فيلم ها اظهار داشت: زماني كه به تمام جوانب فيلم در نقد اشاره مي‌كنيم نوع ادبيات توجه فيلمساز به مقوله هايي كه از آن گذر كرده و يا بدان عمل نكرده يك مسئله است اما زماني كه منتقد با كلمات تند و تيز و بدون توجه به جنبه هاي مثبت از كلمات وقيحانه استفاده مي كند موجب مي شود فيلمساز به خاطر كلمات بد نتواند به راه درست دعوت شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار