معاون امور فرهنگي و تربيتي وزارت ورزش و جوانان از عدم ثبت طلاق در روز ازدواج و افزايش 30 ميليون ريال هديه ازدواج كارمندان دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در نشست خبري كه صبح امروز به مناسبت هفته ازدواج در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد محمد باقر پيشنمازي بيان داشت: براساس مصوبه مجلس ماده 5 قانون تسهيل ازدواج جوانان و مصوبه جلسه 29 شوراي عالي جوانان سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و فاطمه (س) روز ازدواج ناميده شده است.
وي با اشاره به اينكه هفته ازدواج از 26 مهر تا 2 آبان ماه ادامه خواهد داشت افزود: در اين هفته تجليل از خادمان ازدواج در سراسر كشور را در نمايشگاه و جشنواره اي كه در تهران و ساير شهرستان ها برگزار مي شود خواهيم داشت.
 پيشنمازي گفت: به مناسبت روز ازدواج در اين روز هيچ طلاقي در كشور ثبت نمي شود.
پيشنمازي گفت: 20 جلسه كارشناسي تشكيل شده كه در آن مصوبات بسياري در خصوص تسهيل ازدواج داشتيم و در آينده نزديك در دستور كار دولت قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: در آئين نامه جديد مركز مشاوره اجتماعي و مركز ازدواج و تحكيم بنيان خانواده را در نظر گرفتيم.
معاون امور فرهنگي و تربيتي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وظايف 5 گانه مركز مشاوره ادامه داد: از جمله برنامه هاي دولت تدارك پرتال خانواده با نشاط در جهت استرس زايي از محيط خانواده است.
پيشنمازي افزود: مشاركت در  توليد فيلم ها در جهت ارائه الگوهاي صحيح از ديگر سطح هاي سامانه‌ي ازدواج جوانان در حال تنظيم است.
 وي از ارائه بسته پيشنهادي به دولت به مناسبت هفته ازدواج خبر داد و گفت: دولت مكلف به تدارك مسكن ارزان است و براساس اين بسته مقرر مي شود يك سوم ظرفيت مسكن مهر در اختيار جوانان جديد الازدواج قرار گيرد.
وي به طرح تسهيل ازدواج كاركنان دولت و فرزندانشان اشاره و ادامه داد: براساس مصوبه جلسه 48 ستاد ملي امور جوانان مقرر شد هديه ازدواج 30 ميليون ريال افزايش يابد و تسهيلات از قبيل سالن و تدارك در اختيار كاركنان قرار گيرد.
پيشنمازي ادامه داد: تاكيد بر اولويت استخدام متاهلين وتقاضاي پوشش بيمه اي براي مشاوره ازدواج را از ديگر طرح هاي ارائه شده اعلام كرد.
وي با اشاره به پيش بيني افزايش 2 ميليون به سقف وام ازدواج با 4 شرط ادامه داد: مقرر شد با تحصيلات بانك مركزي ضامن وام ازدواج با پشتوانه حقوق كارمندان و يا يارانه حذف شود كه طرح آن در حال بررسي است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار