اميرعلي دانايي بازيگر نقش "فرخ" در "كلاه پهلوي" به 10 سوال منتخب از سوي مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اميرعلي دانايي در پاسخ به 10 سوال منتخب از بازيگر "كلاه پهلوي" به عنوان ايفاگر نقش "فرخ" در پاسخ به اولين سوال يكي از مخاطبان در خصوص حال و هواي كلاه پهلوي و شرح مختصري از داستان اين مجموعه گفت: داستان "كلاه پهلوي" در ارتباط با زندگي جواني به نام فرخ باستاني بوده كه براي تحصيل به پاريس رفته و دكتراي اقتصاد مي‌گيرد و توسط تقي زاده به حكمت معرفي شد و فرماندار شهر "سامان" مي شود كلاه پهلوي به دوره سلطنت رضاخان برمي‌گردد و همه مشكلات آن دوران را به تصوير مي‌كشد.
وي در پاسخ به ابعاد مختلف شخصيت فرخ و اينكه اين نقش چقدر با روحيه و خلقيات او همسويي دارد، ادامه داد: شخص "فرخ" را من يك كاراكتر آرمانگرا مي بينم كه طي دنبال كردن اهداف بزرگش با هزينه شخصي خود به فرانسه مي رود. معتقدم آرمانگرايي و بلند پروازي و تلاش من با خلقيات فرخ همسويي دارد.
دانايي در پاسخ به اين سوال كه براي رسيدن به شخصيت مورد نظر در راستاي توليد "كلاه پهلوي" چه روندي را طي كرده، اظهار داشت: بعد از خواندن سناريو و با توجه به اينكه نحوه فيلمبرداري به ترتيب سكانس ها نبوده و چهار قسمت اول در فرانسه فيلمبرداري شده است من منحني را در ذهن خود ترسيم كردم تا به زمان بندي نقش دست يابم تا بتوانم تقاوت حالت هاي يك دانشجو در فرانسه و يك فرماندار در تهران را به خوبي نشان دهم و در اين راستا از حضور اساتيد اين پروژه و كارگردان آن كمك هاي بسياري گرفتم.
بازيگر نقش "فرخ" در پاسخ به اين سوال كه بسياري از مخاطبان بازي و ميميك صورت او را شبيه به همايون ارشادي مي‌دانند، گفت:‌ تا به حال به اين نكته توجه نكرده بودم همايون ارشادي از بازيگران بزرگ سينماي ما هستند و در كارهاي هاليوودي هم حضور داشتند اميدوارم به لحاظ موفقيت كاري بتوانم مانند ايشان حركت كنم.
بازيگر نقش فرخ با اشاره به ويژگي هاي متن كلاه پهلوي كه باعث حضور او در اين زمينه شده، ابراز داشت: فيلمنامه كلاه پهلوي بسيار دقيق نوشته شده بود و در كنار آن ضياء الدين دري كارگردان سريال مشهور "كيف انگليسي" نيز از جايگاه و شهرت خاصي برخوردار بود و من فكر مي كنم كه اگر به هر بازيگر سينماي ايران پيشنهاد حضور و بازي در اين نقش را مي‌كردند او نيز مي‌پذيرفت و همانطور كه شاهديم ستاره هاي سينما به تلويزيون آمدند.
دانايي با اشاره به اين مطلب كه آيا فرخ باستاني در تاريخ وجود داشته، تصريح كرد: شخصيت فرخ در تاريخ نيست ولي در مطالعه‌هاي تاريخي شواهدي ديده شده كه شبيه اين شخصيت نيز وجود داشته است و من براساس فيلمنامه بازي به جاي فرخ را پيش بردم.
وي در خصوص دوبله بخش هايي از اين اثر و برخي از شخصيت ها اظهار داشت: صداي من دوبله نشده ولي در خصوص دوبله صداهاي ديگر بازيگران ترجيح مي‌دهم خودشان پاسخگوي اين سوال باشند.
اين بازيگر پاسخ به اين سوال كه در هنگام بازي در اين پروژه پيشنهاد ديگري نيز داشتند، گفت: بله بسيار زياد ولي در طي اين 6 سال تصميم داشتم بازي در "كلاه پهلوي" تمام شود تا بعد از پخش آن  بتوانم با كارگردانان خوبي كار كنم ولي در ابتدا نمي دانسم كه فيلمبرداري اين مجموعه كه 6 سال زمان مي‌برد.
بازيگر نقش فرخ با اشاره به چگونگي آشنايي خود با كارگردان "كلاه پهلوي" و اينكه قبل از حضور در اين مجموعه آيا در پروژه ديگري حضور داشتند، اظهار داشت: به اين سوال در فرصتي مناسب و در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پاسخ مي‌دهم.
دانايي در پاسخ به اين مطلب كه اگر قرار باشد نام سه بازيگر را كه بازي در كنار آنها لذت بخش بود را نام ببرد، گفت: نمي توانم نام شخصي را ببرم از حضور و تجربه همه اساتيد و بزرگان عرصه بازيگري بهره مند شدم و بردن تنها نام 3 نفر كار درستي نيست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار