کارشناس مذهبي حوزه علميه قم گفت: کسي که به نظام ليبرالي معتقد است يا برايش مفاهيم حلال و حرام تعريف نشده است، به دليل انگيزه‌هاو جذابيت‌هاي فکري از نظر پز آزادي‌خواهانه و آزادمنشانه، تن به اين کار نمي‌دهد و مخالفت مي‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمرتضي حسيني‌هرندي، کارشناس مذهبي حوزه علميه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره فوايد اجراي طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها اظهارداشت: بحث همگن‌بودن، همساز بودن و يکدست بودن براي نظام آموزشي از شرايط اصلي تعليمات است و تأسيس مدارس نخبگان و تيزهوشان نيز بر روي همين اصل صورت مي‌گيرد، لذا همگن‌سازي يکي از اصول لاجرم و حتمي در اين عرصه است.

وي با بيان اينکه حضور دختر و پسر در کنار هم موجب تنش و بحران بوده و به طريق اولي موجب ناهمگني و ناسازگاري در کلاس مي‌شود، تصريح کرد: معضلات اختلاط در دانشگاه قطار آموزشي‌عالي را از ريل خود خارج مي‌کند.

حجت‌الاسلام حسيني‌هرندي با تاکيد بر اينکه طبع نظام آموزشي جامعه اجراي طرح تفکيک جنسيتي را مي‌پذيرد، اظهارداشت: هر کجا طرح تفکيک جنسيتي اجرا شده اثر مثبت و مشخصي داشته و موجب آرامش تحصيل کنندگان شده است.

اين کارشناس امور ديني با اشاره به لزوم اجراي صددرصدي طرح تفکيک جنسيتي در همه دانشگاه‌هاي کشور، گفت: کسي که به نظام ليبرالي معتقد است و برايش مفاهيم حلال و حرام تعريف نشده است، به دليل انگيزه‌ها و جذابيت‌هاي فکري از نظر پز آزادي‌خواهانه و آزادمنشانه، تن به اين کار نمي‌دهد و با اجراي چنين طرحي مخالفت مي‌کند.

اين مشاور دانشجويي و مسائل خانوادگي با بيان اينکه برخي افراد تحت تأثير جذابيت‌هاي جنسي به دنبال منافع اقتصادي از طريق جذب دو جنس مخالف در دانشگاه هستند، گفت: اينها افرادي هستند که هيچگاه تن به طرح تفکيک جنسيتي نخواهند داد، هرچند اين يک حرف حق باشد.

حجت‌الاسلام حسيني هرندي اظهار داشت: درست است که اين طرح بايد در دانشگاه‌ها اجرا شود اما مقاومت‌هايي در برابر آن صورت مي‌گيرد، لذا هر چيزي که توسط قانون و يا مقام مافوق، اعلام شده، تا مادامي که مسئول و شخص مجري به آن معتقد نباشد، قطعاً انجام نمي‌شود. چرا که آن مسئول به هر طريق راه‌هاي فرار از آن را ايجاد مي‌کند.

کارشناس مذهبي حوزه علميه قم با بيان اينکه اجراي طرح تفکيک جنسيتي  به صورت شايسته، نياز به وجود نيروهاي معتقد در رأس اين امور دارد، گفت: در غير اينصورت، مسئولان غيرمعتقد با نيروهاي همگن سياسي خود تلاش خواهند کرد که با لوث‌کردن اين کار، نگذارند تا اين موضوع به سرانجامي مناسب برسد.

وي با تاکيد بر اينکه جذب نيروهاي معتقد در دانشگاه سازوکار اجراي طرح تفکيک جنسيتي است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولي معتقد به تفکيک جنسيتي در دانشگاه نباشد تلاش مجدانه خواهد کرد تا از اجراي آن جلوگيري کند، لذا حرف حق در صورتي تاثير خود را در جامعه خواهد گذاشت که پياده کنندگان آن معتقد به اصول آن باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حسینی ، هرندی ، تفکیک ، جنسیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار