برنامه نود از ساعت 22:40 دوشنبه شب 17 مهرماه 91 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران برنامه نود دوشنبه شب 24مهرماه 91 از ساعت 22:33 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت ؛ 

سوال مسابقه پیام کوتاه این برنامه در مورد بازی ایران و کره جنوبی بود.


در ابتدای برنامه گزارشی از آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از بازی با کره پخش شد.




پخش گزارشی از بازی هایی که ایران مقابل کره جنوبی انجام داده بخش دیگری از برنامه نود بود.







در ادامه برنامه ارتباط زنده ای با هتل محل اقامت تیم ملی برقرار شد.


در این ارتباط کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در مورد بازی حساس با کره گفت: فضای تیم مثبت است و بازیکنان انگیزه ای بالایی دارند و می توانیم با مثبت اندیشی به تنیجه دلخواه برسیم.

وی در ادامه گفت: تمام ابزار لازم را برای بازی خوب داریم برای اولین بار تمام بازیکنان اصلی را در اختیار داشتیم و این نکته مثبتی است. با آماده سازی خوبی که انجام دادیم و با حمایت همه جانبه هواداران امیدواریم بازی خوبی را انجام دهیم.

کی روش در مورد اینکه برای بازی با کره جنوبی چه قولی به هواداران می دهد، گفت: مربیان عاقل هیچ قولی نمی دهند ما آماده سازی لازم را انجام دادیم اما من آدمی نیستم که قول بدهم. اما چیزی که قول می دهم انگیزه و اشتیاق زیاد بازیکنان است و در طول نود دقیقه بازی،  بازیکنان با انگیزه فراوان برای موفقیت به زمین می روند.

وی در مورد لغو بازی دوستانه با کره شمالی نیز گفت: ما برنامه ریزی خوبی داشتیم و از برنامه تیم ملی باید حمایت کنیم اما بعد از بازی لبنان تعداد زیادی بازیکن مصدوم داشتیم و به خاطر منافع تیم تصمیم گرفتیم به جای بازی دوستانه اردوی آماده سازی خودمان را به خوبی انجام دهیم شما حتی دیدید که تیم ملی کره جنوبی نیز بازی دوستانه ای را انجام نداد.

کی روش در مورد دعوت از بازیکنان دورگه به تیم ملی گفت: بازیکنی را که به تیم ملی دعوت می کنم برایم مهم نیست در کجا بازی می کند من هیچ ذهنیتی در مورد بازیکنان ندارم و تنها سعی می کنم بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنم که بتواند به تیم ملی کمک کند.

سرمربی تیم ملی در مورد نتیجه بازی با کره جنوبی گفت: در درجه اول باید بگویم که هیچ مسابقه ای نیست که بتوان قبل از آن برنده یا بازنده را تعیین کرد اما به عنوان مربی همیشه تلاش می کنم که برنده باشم. ایمان دارم و فکر می کنم که باید به برد برسیم و ما و هواداران باید برد تیم ملی را انتخاب کنیم البته بازی آسانی نیست ولی بازیکنان آماده هستند که در داخل زمین پوست بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: همه تیم مطمئن هستند که موفق می شویم ، امیدوارم که مقابل صدهزار هوادار بازی کنیم ازهواداران می خواهم که به ورزشگاه بیایند و به عنوان یار دوازدهم تیم ملی را در بازی فردا حمایت کنند.

پخش یک بازی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 1978 آرژانتین از بخش های دیگر برنامه نود بود.



این بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

پخش گزارشی از مسابقه های جام جهانی جوانان در سال 1991 بخش دیگری از برنامه نود بود.

در این مسابقه ها تیم ملی جوانان پرتغال با سرمربیگری کی روش و  شکست برزیل قهرمان جهان شد.


کی روش در خصوص آن مسابقه ها گفت: وقتی جوانتر بودم شبیه علی دایی بودم. در سال 1991 در لیسبون بازی نهایی را مقابل برزیل انجام دادیم در آن مسابقات من امیدوار بودم که این بازیکنان به موفقیت های زیادی خواهند رسید این نسل،  نسل طلایی فوتبال پرتغال بود اما خیلی مهم است بدانیم که این بازیکنان از سن 13 سالگی با من کار کردند تا توانستیم جام جهانی فوتبال را به دست آوریم . تنها فرمول موفقیت در فوتبال برنامه ریزی بلند مدت است.

سرمربی تیم ملی در خصوص ترکیب تیم ملی در بازی مقابل کره جنوبی گفت: می توانم در مورد اینکه فردا چه بازیکنانی بازی می کنند صحبت کنم اما از لحاظ عرف بین المللی صحیح نیست قبل از اینکه با بازیکنان ترکیب را بگویم آن را اعلام کنم. ما با سه مهاجم بازی می کنم و فردا مشخص می شود که چه بازیکنانی در زمین هستند.

وی تصریح کرد: بازیکنان مرا دچار سردرد کردند، زیرا در تمرینات به گونه ای عمل کردند که همه آنها شایستگی بازی کردن را دارند و این اردویی که برگزار کردیم بهترین اردویی بود که در طول مدتی که در ایران بودم برگزار کردم. تمام بازیکنان انگیزه خوبی دارند و همه با هم دوست هستند و زمانیکه آنها را نگاه می کنی گویی سالهاست که در کنار هم بازی می کنند.


کی روش در مورد اضافه شدن بازیکنان شاغل در اروپا به تیم ملی گفت: آخرین باری که ایران در جام جهانی بازی کرده 6 بازیکن در اروپا حضور داشتند و چند بازیکن هم در لیگ امارات بودند و اینکه چند بازیکن از دیگر کشورها به تیم ملی بپیوندند می تواند از لحاظ تجربه بین المللی به تیم ملی ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اعتراض مربیان لیگ برتری به تعطیلی طولانی مدت بازی های لیگ گفت: ما برنامه تعیین شده داریم که در مورد آن از قبل توافق کردیم؛ درماههای سپتامبر، اکتبر و نوامبر بازی های تیم ملی زیاد است و در اروپا هم بین نه تا ده روز بازیکنان قبل از بازی ها در اختیار تیم ملی هستند. اما در ایران به دلیل اینکه هدف همه صعود به جام جهانی است سعی کردیم این اردو را دو روز بیشتر برگزار کنیم من  به نظرات همه مربیان احترام می گذارم اما به خاطر منفعت تیم ملی باید مقداری تحمل کنند. ما نباید همیشه به دنبال قوانین فیفا باشیم گاهی اوقات لازم است بازیکنان را بیشتر در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در پایان با مخاطب قرار دادن مردم گفت: من از همه خداحافظی می کنم و امیدوارم شما را فردا در استادیوم آزادی ببینم.



پخش بازی ایران و کره جنوبی در سال 1977 که به نتیجه مساوی دو بر دو رسید قسمت دیگری از برنامه نود بود.


بخش اول از نود تا نود با پخش مصاحبه هایی در مورد مشکلات مالی استقلال، رفتن حمودی به بوندس لیگا و مشکلات تیم نساجی مازندران برای میزبانی پخش شد.



پخش بازی ایران  و کره جنوبی در جام ملتهای آسیا سال 2004 از بخش های دیگر برنامه بود.



این بازی با نتیجه  4 بر 3 به سود ایران به پایان رسید.

پس از آن آیتم دوربین نود پخش شد.








پخش دو برنامه قدیمی نود در سالهای 1382 و 1386 بخش دیگری از برنامه  نود این هفته بود.


بررسی موضوع اعزام تیم های دانشجویی به مسابقه های دانشجویان جهان به وسیله ارتباط تلفنی با امید طیری و بهرام قدیمی قسمت دیگری از برنامه نود بود.


فردوسی پور معتقد بود در این مسابقه ها اعزام ورزشکاران حرفه ای لازم نیست و باید دانشجویانی که به صورت آماتور ورزش می کنند به مسابقه ها اعزام شوند اما بهرام قدیمی رئیس فدراسیون جهانی ورزش دانشجویی مخالف این نظر بود.

در ادامه برنامه مشکلات فوتسال کشورمان با حضور ترابیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برخی از کارشناسان ، بازیکنان ، مدیران و مربیان فوتسال کشورمان معتقد بودند در فوتسال دیکتاتوری وجود دارد و عامل این دیکتاتوری ترابیان رئیس کمیته فوتسال است.


آنها در ادامه صحبت های خود عنوان کردند فساد در فوتسال ایران زیاد است و دلالی و مسائل پشت پرده فوتسال ما را در بر گرفته است و ارداه ای برای برخورد با آن وجود ندارد.

پخش گزارشی از اردوی تیم ملی فوتسال که عازم مسابقه های جام جهانی 2012 تایلند است بخش دیگر برنامه نود بود.
ترابیان در ابتدای صحبتهای خود در مورد لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتسال با اوکراین گفت: قرار بود با تیم اوکراین بازی دوستانه ای برگزار کنیم اما اوکراینی ها با ژاپن بازی کردند ما با فدراسیون اوکراین به صورت شفاهی توافق کرده بودیم اما آنها به توافقات صورت گرفته عمل نکردند.

ترابیان در خصوص صحبتهای برخی مخالفانش گفت: می توانم بگویم این صحبتها خوب کارگردانی شده بود اما با منصوری خوب هماهنگ نشده بود، زیرا این افراد  از دوستان و نزدیکان شمسایی هستند .

ترابیان در خصوص افزایش تیم های لیگ فوتسال گفت: تصمیمات ما در سازمان لیگ گرفته می شود من جزو مخالفین افزایش تیم های لیگ فوتسال بودم و در رای گیری که هیات رئیسه انجام داد من تسلیم شدم.

ترابیان در مورد اینکه چرا تیم دبیری علیرغم توافقات قبلی نتوانست شمسایی را جذب کند گفت:در ابتدا مدیر عامل تیم دبیری تبریز به من نگفتند که بازیکنی که می خواهند جذب کنند بازیکن لیگ برتری است زیرا تیم دبیری شش سهمیه لیگ برتری خود را جذب کرده است. من هیچ مخالفتی با جذب شمسایی ندارم همانگونه که هم اکنون این بازیکن در حال بستن قرارداد با تیم میثاق تهران است.

ترابیان در خصوص اتهاماتی که در مورد سفارش برخی بازیکنان خارجی توسط وی به تیم ها شده گفت: به خاطر اینکه اتفاقی که در فوتبال افتاد در فوتسال به وقوع نپیوندد اعلام کردیم باید بازیکنانی جذب شوند که سطح فوتسال آنها بالاتر از ما و یا هم سطح ما باشد و بدین منظور با فدراسیون برزیل نیز توافقاتی را انجام دادیم. ما خواستار این بودیم که کیفیت کار بازیکنان پایین نیاید.

افشین دبیری مدیر عامل تیم دبیری تبریز در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: من به ترابیان گفتم که قصد جذب شمسایی را داریم و حتی ایشان به من گفتند که شمسایی برای تیم شما ایجاد حاشیه می کند.


ترابیان: من با سند می گویم که در صحبتهای ما در مورد نام شخص خاصی صحبت نشد.

دبیری : حرف های شمس در مورد دروغگو بودن ترابیان صحیح است زیرا اکنون در رسانه ملی هم دارند دروغ می گویند.

ترابیان : من در جلسه 2 ساعتهای که با دبیری داشتم به ایشان پیشنهاد دوستانه ای دادم که شمسایی هم اکنون مناسب تیم شما نیست.

اکبری سرپرست پیشین تیم منحل شده فیروز صفه اصفهان گفت : ترابیان در مورد جذب بازیکن 120 کیلویی برزیلی به ما تاکید کرده بود.

ترابیان : من حتی اگر این آقای اکبری را ببینیم نمی شناسم و این مواردی که می گوید را به طور کلی تکذیب می کنم.

اکبری: من در مورد صحبتهایی که انجام شده مدرک دارم .

در ادامه برنامه باز هم در مورد مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال فارس صحبت شد.

عباس خسروی رئیس هیئت فوتبال شهرستان ممسنی در مورد اتفاقات رخ داده در مجمع انتخابات فوتبال فارس و نامه ای که از طرف وی ارسال شده گفت: این نامه را من ارسال نکردم و نامه جعلی است، امضا من را جعل کردند.


مرتضی آب پیما مدیرعامل تیم آبفای خرامه نیز در خصوص نامه ارسالی که  منسوب به وی شده گفت: این نامه خط من نیست و این موضوع را از طریق قانونی پیگیری می کنم. متاسفم برای کسانی که نامه جعلی را تشخیص نمی دهند.


در ادامه بار دیگر ترابیان راجع به حضور برخی بازیکنان فوتسال در لیگ کویت گفت: در کویت تیمی با نام باشگاه خودش نمی توانست شرکت کند چون خودم به آنجا رفتم و وضعیت آنجا را دیدم و پس از آن صلاح ندیدیم که بازیکنان به ویژه بازیکنان ملی پوش در آنجا حضور داشته باشند.

ترابیان در خصوص صحبتهای منصوری مدیر عامل تیم شهید منصوری قرچک که نسبت به ندادن جام قهرمانی توسط گیتی پسند به این تیم پس از مسجل شدن تبانی معترض بود ؛ گفت: ما مجری مصوبات کمیته انضباطی و استیناف هستیم ،  در مورد مدال و جام هایی که باید به تیم قهرمان داده شود به دلیل اینکه هنوز بین دو تیم گیتی پسند و منصوری اختلاف است پرونده در کمیته انضباطی باز است و ما منتظر نهایی شدن این پرونده هستیم.






ترابیان در ادامه خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته چیزی که جالب به نظر می رسد این است که در مورد آشفتگی فوتسال فقط تعدادی از افراد خاص صحبت کردند و آنهایی که در مورد ساختار فوتسال صحبت کردند در هیچکدام از جلسات ما شرکت نکردند.

آخرین ارتباط تلفنی برنامه نود با وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال برقرار شد؛ شمسایی در صحبتهای خود گفت: من از این بابت ناراحتم که چرا برخی ها بدون سند و مدرک صحبت می کنند؟ من کدام تیم را به هم ریختم؟ آقای ترابیان شما به من نگفتید که به کویت بروم زیرا در آنجا پول بیشتری به من می دهند؟


ترابیان: همه می دانند که کارگردان برنامه های کویت چه کسی است.

شمسایی: به مدیران باشگاه ها گفتند که با من قرارداد نبندند تا نتوانم به تیم ملی برسم ولی در گذشته پنج بازیکن تیم پوشینه بافت را به خاطر پخش مستقیم بازی هایشان به تیم دیگری فرستادند.

ترابیان: درخواست من از همه این است که از تیم ملی حمایت کنند زیرا بازی های مهمی در جام جهانی پیش روی ماست.

برنامه نود در ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 25 مهرماه به پایان رسید و در مسابقه نظر سنجی آن  حدود 62 درصد شرکت کنندگان به پیروزی تیم ملی کشورمان رای دادند.

   
  گزارش از: حمیدرضا حجازی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار