رییس جهاد كشاورزی بشرویه گفت: 15 تا 20 درصد تولید ناخالص ملی كشور در بخش كشاورزی بوده و 30 درصد اشتغال در كشور نیز مربوط به همین بخش است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی شفیعی در نشست بررسی مشكلات سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزی شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار نیاز اساسی بخش كشاورزی و دامپروری در بشرویه است افزود : سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی و تكمیلی كشاورزی و دامداری علاوه بر رونق اقتصاد كشاورزی منطقه به ایجاد اشتغال پایدار نیز كمك خواهد كرد.

وی از وجود پنج واحد ترمینال ضبط پسته و دو كارخانه پنبه پاك كنی و خوراك دام در منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تولید سالانه سه هزار تن پسته در بشرویه و كیفیت و تنوع محصولات كشاورزی و دامداری این تعداد كارخانه جوابگوی نیاز این شهرستان نمی باشد.

شفیعی تولید سالانه شیر در سال 80 را 341 تن عنوان كرد و ادامه داد: این میزان در سال 90 به چهار هزار و 758 تن افزیش یافته است.

وی تاكید كرد: با توجه به تولید بالای شیر در این شهرستان احداث واحد تولید فرآوری لبنیات و كارخانه شیر از نیاز های ضروری است.

علی شفیعی دام های خارج شده از شهرستان در سال گذشته را یكهزار و 500 راس خواند و افزود: افزایش خوراك دام از مهمترین مشكلات پیش روی دامداران است و ادامه روند خروج دام از منطقه در نهایت به كاهش میزان تولید محصولات دامی منجر خواهد شد.

رییس جهاد كشاورزی بشرویه همچنین افزایش قیمت نهاده ها را از جمله مشكلات اصلی كشاورزان دانست و گفت: این افزایش قیمت به مرور زمان باعث افزایش هزینه های تولید می شود كه این مسئله موانعی را برای فعالین این بخش به وجود آورده است.

وی تاكید كرد: با توجه به سلامت و كیفیت بالای محصولات تولید شده در این منطقه نظیر جو، پسته، شیر و گوشت احداث صنایع تبدیلی و تكمیلی، كارگاه های بسته بندی و سردخانه ها از مهمترین مسایلی می باشد كه باید به عنوان یك اولویت در برنامه ریزی ها و اجرای طرح ها مورد توجه قرار گرفته شود./ب

برچسب ها: تولید ، ناخالص ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.