فیلم تلویزیونی «شیخ شریف» که کارگردانی آن را اسماعیل فلاح پور برعهده داشته است، جمعه 28 مهر 91 از شبکه 1 سیما پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه ملی، از آنجا که به تصویر کشیدن ایثارگری، رشادتها، دلاورمردیها و شجاعت فرزندان سرفراز ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس راهکاری عملی برای ارائه الگویی مناسب به جوانان و نسل های جدید انقلاب اسلامی است که بسیج رسانه ملی با روشی هنرمندانه نسبت به ساخت این قبیل آثار نمایشی اقدام نموده است.

در فیلم تلویزیونی «شیخ شریف» سعی خواهد شد نقش ارزنده‌ی روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویر کشیده شود چراکه بدون شک حماسه روحانیون در دفاع مقدس، همواره در تاریخ این سرزمین ماندگار و پایدار خواهند ماند و این در حالی است که از میان تمامی اقشار مختلف مردمی، روحانیون بیشتر شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.


شهید محمدحسن شریف قنوتی، به عنوان اولین شهید روحانی مبارز دوران دفاع مقدس که با اقتدار، شجاعت و مردم داری خود در روحیه دادن به مردم جنگ زده خرمشهر نقش بی بدیلی داشت، ایده ای فاخر برای برنامه سازی است که سعی شده است در این اثر هنری نگاهی گذار به زندگی، مبارزات و ایثارگری های این شهید والامقام صورت گیرد.


این تله فیلم در دو مقطع مبارزاتی شهید قنوتی در دوران طاغوت در شهر بروجرد و روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خرمشهر را نشان می دهد که سرانجام این شهید بزرگوار در عصر روز ۲۴ مهر ۱۳۵۹ در خرمشهر بدست سربازان بعثی به طرز فجیعی به شهادت می رسد.


بر اساس این گزارش جعفر دهقان که برای اولین بار در لباس یک روحانی جلوی دوربین ظاهر شده است، به ایفای نقش این شهید بزرگوار پرداخته است و شیوا خسرومهر، محمد ایزدی یکتا، محمد باجلان، نازنین پیرکاری، ارسطو خوش رزم، محمد شادانی، سروناز سرلک به همراه جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.


تله فیلم شیخ شریف توسط گروه تلویزیونی بسیج سازمان صداوسیما و با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون تولید شده است و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: تهیه کننده: محسن پیریایی، تصویربردار: مصطفی احمدیان، طراح صحنه و لباس: حسین کرمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سامان تفرشی، منشی صحنه: بهشته ناصری، طراح گریم: بابک کشن فلاح، مدیر تولید: علی اصلانی، صدابردار: علی عدالت دوست، مدیر تدارکات: سجاد نوری./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.