رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح مباحثي پيرامون ايجاد رابطه با آمريكا گفت:‌ قضاوت با افکار عمومي است؛ اما آنچه روشن و واضع بوده اين است که ما با تأسي از سخن امام خميني (ره) که ما رابطه گرگ و ميش را قبول نداريم، با آمريکاي فعلي با مواضعي که از خود نشان داده است، مذاکره‌اي نخواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بهارستان در جمع خبرنگاران گفت: فرانسوي ها نقش پيشتازانه‌اي در اين تصميم اتحاديه اروپا داشته و بيشتر به دليل اين بوده است که آنها تحمل يک رسانه بيروني را نداشتند.

وي در ادامه تصريح کرد: اين نشان دهنده ضعف غرب و تاثيرپذيري ملت هاي آنها از اين رسانه هاي فارسي زبان به شمار مي‌رود.

بروجردي همچنين درباره طرح سه جانبه نخست وزیر ترکیه مبنی برنشست سه‌جانبه با حضور جمهوري اسلامي ایران، ترکیه و روسیه درخصوص مسائل سوریه گفت: هر کدام از کشورها تلاش دارند طرح مشترکی را ارائه کنند تا از بحران سوریه به سلامت عبور کنیم، اما نکته حائز اهمیت در طرح‌های ارائه شده خروج از فاز نظامی است.

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: کشورهایی مثل ترکیه، قطر، عربستان و مصر که پیش از این سیاست‌شان حمایت از طریق براندازی و حمایت از گروه های مسلح معارض در سوریه بوده یک تجدیدنظر در دیدگاه خویش داشته و پیشنهاد مذاکرات را داده اند، به دلیل اینکه مواضع روسیه آشکار و واضح بوده، حضور این کشور می تواند در ارائه راهکارها مناسب و موثر باشد.


بروجردی همچنین در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران درباره رابطه با آمریکا گفت: تکلیف ما با آمریکا مشخص است و تصمیم در این عرصه مشخصاً با هدایت رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد؛ در سه دهه گذشته در مقاطعی  مثل بحران عراق، شرایط ایجاب کرده که با آمریکا مذاکراتی داشته باشیم و آنها باید بدانند که ایران مستقل و توانمند است و هیچگاه معامله بر سر منافع ملی را برنمی‌تابد.
 
نماینده مردم بروجرد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور در مورد رابطه با آمریکا گفت: قضاوت با افکار عمومی است اما آنچه روشن و واضع بوده این است که ما با تاسی از سخن امام خمینی (ره) که ما رابطه گرگ و میش را قبول نداریم، با آمریکای فعلی با مواضعی که از خود نشان داده است، مذاکره‌ای نخواهیم داشت.
انتهاي پيام/س2
 
برچسب ها: آمریکا ، بروجردی ، ترکیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار