المپياد ورزشي و عملياتي آتشنشان هاي شركت ملي نفت ايران با حضور 15 تیم برای نخستین بار در سطح شرکت های نفت در نیمه دوم سالجاری در منطقه ویژه اقتصادی برگزار می شود.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس رزمي؛ مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست، پدافند غيرعامل و مديريت بحران شركت ملي نفت ايران، با اشاره به اقدامات پيشگيرانه HSE تصريح كرد: نمي توان انتظار داشت با پيشگيري از حوادث وقوع آن به صفر برسد اما مي توان با اقدامات پيشگيرانه آن را به حداقل رساند.

مدير HSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران شركت ملي نفت ايران، طرح ريزي، اقدامات كنترلي و پيشگيرانه به منظور حذف و كاهش ريسك ها را از نقاط كليدي رعايت آچ اس اي دانست و گفت: شناسايي روزآمد خطرات، ارزيابي و مديريت ريسك موثر ناشي از فرايندها و فعاليت ها و همچنين داشتن چهارچوب نظام مند HSE به كاهش خطرات كمك شاياني مي كند.

وي اظهار داشت: پايش مستمر نظام مديريت HSE با استفاده از شاخص هاي پيشرو و تاخيري مي تواند از نكات كليدي رعايت HSE باشد همچنین تبیین راهکارهای آموزش کارکنان و حمایت از تحقیقات و فناوری های نوین می تواند به توسعه HSE  کمک کند.

رزمي با اشاره به قدمت 160 ساله آتش نشاني و ايمني در ايران گفت: در صنعت نفت نيز همگام با پيداش نفت واحد ايمني و آتش نشاني در كنار توليد و بهره وري شروع به فعاليت كرد اين امر حكايت از توجه صنعت نفت در طول يك قرن گذشته است.

مدير HSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران شركت ملي نفت ايران، چشم انداز اين شركت را در حوزه HSE ، حفاظت از نيروي انساني و پيگيري كاهش بيماريه هاي ناشي از كار دانست و گفت: حفاظت از محيط زيست و پيگيري كاهش آسيب هاي زيست محيطي، ايمن سازي تجهيزات و حفاظت از دارايي هاي شركت و صيانت از دارايي هاي شركت از ديگر چشم اندازهاي شركت ملي نفت ايران عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه استقرار توسعه و نظام بهداشت، ايمني، محيط زيست، پدافند غيرعامل و مديريت بحران در سطح شركت ملي نفت از مأموريت هاي حوزه HSE است، گفت: توسعه نگرش نظام مند و فرآيند گرا، حمايت از تمامي اقدامات موافق اصول HSE و ارائه گزارش عملكرد در راستاي اثر بخشي HSE از راهبردهاي شركت ملي نفت ايران است.

رزمي كافي نبودن تعهد عملي مديران، سرپرستان و روسا جهت پيروي از الزامات قانوني HSE را از نقاط ضعف سازمان دانست و خاطر نشان كرد: فرهنگ ضعيف HSE، وجود نگرش سنتي، مقاومت در مقابل تغييرات مناسب HSE و عدم تعامل نظامند بين ستاد HSE، شركت هاي تابعه و عملياتي را از ديگر نقاط ضعف اين حوزه بيان كرد.

مدير HSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران شركت ملي نفت ايران اضافه كرد: وجود فرهنگ سرزنش و عدم پذيرش خطا، نبود سيستم آموشي هدفمند و فرسودگي تجهيزات و خطوط لوله از ديگر عوامل ضعف درحوزه HSE  است.

وی از برگزاري المپياد ورزشي عملياتي سراسري آتشنشانان در شركت ملي نفت ايران خبر داد و افزود: المپياد ورزشي عملياتي سراسري آتشنشانان با حضور 15 تيم از شركت هاي تابعه شركت ملي نفت ايران در نيمه دوم سال جاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با نظارت و هماهنگي HSE برگزار مي شود. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار